Social eremit

Dagen började enligt plan. Eremitlikt och fint. Ensam promenad med Besten. Ensam med foton och scrappande. Så fram på eftermiddagen sket det sig å det grövsta. Finito eremit, typ. Följde med Storstumpa på ridlektion. Det var roligt. Ett tag sedan nu. Framstegen är stora. Ingen behöver leda längre. Hon har lärt sig galoppera. Wow! När jag lämnade av henne bjöd broder och svägerska på middag. Trevligt! Hjortstek. Mums!

Efter maten bjöd tjejerna på underhållning. Show med rockringar. Och singstartävling. Så blev det lite melodifestival. Jag råkade visst stjälpa i mig något glas vin också. Det blev till att lämna bil och Best där och låna svägerskans cykel för hemfärd. Hemfärden gick trögt. Förbannade min förkylning och bristen på träning. Tills jag kom hem och bländades av källarlampan. Då insåg jag exakt hur blodsockret låg. Tänk att jag ska vara så trög. Och tänk att jag fortfarande gör det där misstaget. Ger mig ut utan proviant i fickan. Det var nog tur att jag inte tuppade av på vägen .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback