Betyder jag någonting?

Skulle behöva ungefär 17 ton porslin att krossa just nu. Eller åtminstone en boxboll. Behöver stå i centrum, eller i alla fall känna att jag inte är ensam. Känna att någon faktiskt bryr sig om hur jag mår. Viktiga saker i livet kommer inte på bloggen. Där syns mest min frustration, reaktionen på allt skit. Jag biter ihop tänderna så käkarna vitnar. Det sipprar irritation ur varenda por. Jag orkar inte hantera alla j-a clowner man stöter på i världen, inte idioterna heller. Just nu vill jag bara slippa. Eller i alla fall känna att någon förstår. Att någon bryr sig. Det vore lite mindre jobbigt att må dåligt om det spelade roll för någon mer än mig att jag gör det ....

Det är inte skolans fel, men den gör det sannerligen inte lättare. Är bara skolan över så får man åtminstone energi till annat. Är nere på den nivån nu att jag räknar dagar tills terminen är över. Nio dagar till måste jag hålla. Tredje veckan är det praktisk examination och tenta. Det skiter jag högaktningsfullt i just nu. Sådant kan man alltid göra vid annat tillfälle. Det är bara nio dagar kvar.

Just nu känner jag starkt att det vore en bra idé att fälla ner persiennen, krypa under täcket och inte dyka upp igen förrän det gått en evigt lång tid.

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

För mig betyder du något. Du är min vän. Och jag finns här.

Kram

2008-05-12 @ 18:36:42
Postat av: Lotta

Känner mig lite maktlös, men jag tror jag förstår känslan, även om jag inte vet vad som orsakat den. Kan tyvärr inte göra så mycket mer än tänkta på dig. Och möjligen skicka dig något ton porslin...



Hoppas det ljusnar snart!

Postat av: KD

Tack, båda.

Å du Lotta, det räcker med det mentala porslinet

:-)

2008-05-13 @ 07:26:32
Postat av: Mi

Jag vill också vara med och krossa porslin (arbetslivet är också fullt av clowner och idioter har jag märkt..;))! Jag kan nog leta upp lite gamla tallrikar i förrådet, när slår vi till?

2008-05-13 @ 08:08:28
Postat av: Mårr

Oj, jag jag kan inte säga annat än att jag tror jag vet ungefär hur du känner det. Ibland undrar jag faktiskt varför i hela friden man ska bli doktor och hjälpa folk när 98% ändå är puckon (ja, i de stunder jag känner sådär, inte en idiot till, snälla) och jag tror man måste TILLÅTA sig att känna så då och då. Tröttheten är ett kapitel för sig, och den är vidrig, den monumentala, man är verkligen maktlös inför den.



Tack och lov brukar det inte bli konstant, det där läget - och jag hoppas du känner dig bättre snart, nu är det ju dessutom ytterligare en dag mindre kvar.



Kram!

2008-05-13 @ 23:45:32
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Mårr

Oj, jag jag kan inte säga annat än att jag tror jag vet ungefär hur du känner det. Ibland undrar jag faktiskt varför i hela friden man ska bli doktor och hjälpa folk när 98% ändå är puckon (ja, i de stunder jag känner sådär, inte en idiot till, snälla) och jag tror man måste TILLÅTA sig att känna så då och då. Tröttheten är ett kapitel för sig, och den är vidrig, den monumentala, man är verkligen maktlös inför den.



Tack och lov brukar det inte bli konstant, det där läget - och jag hoppas du känner dig bättre snart, nu är det ju dessutom ytterligare en dag mindre kvar.



Kram!

2008-05-13 @ 23:46:26
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Mårr

Oj, jag jag kan inte säga annat än att jag tror jag vet ungefär hur du känner det. Ibland undrar jag faktiskt varför i hela friden man ska bli doktor och hjälpa folk när 98% ändå är puckon (ja, i de stunder jag känner sådär, inte en idiot till, snälla) och jag tror man måste TILLÅTA sig att känna så då och då. Tröttheten är ett kapitel för sig, och den är vidrig, den monumentala, man är verkligen maktlös inför den.



Tack och lov brukar det inte bli konstant, det där läget - och jag hoppas du känner dig bättre snart, nu är det ju dessutom ytterligare en dag mindre kvar.



Kram!

2008-05-13 @ 23:47:45
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: KD

You're on Mi. Här ska krossas ....

2008-05-14 @ 09:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback