Första sommarlovsdagen.

Var idag första dagen på sommarlovet? Tja, det hade jag ingen aning om när jag vaknade i morse. Gick inte praktiska provet vägen igår så blir det inget tentaskrivande på fredag. Då är idag första sommarlovsdagen.

Att det var tufft att flänga från provstation till provstation med fyra minuters stopp på varje tyckte nog denna kandidat, för nattens sömn var inte så vidare värst. Vaknade vid tvåsnåret, var uppe vid datorn, lade mig igen. Låg länge och tittade på Mr H och fylldes av kärlek. Jo, jag älskar honom fortfarande. Sista halvåret har varit jobbigt, jag har knappt orkat känna någonting mer än trötthet. Men, nu när lovet nalkas börjar tröttheten släppa greppet om mig och andra känslor leta sig fram igen.

Helst hade jag velat krypa intill och känna hans arm om mig, hans andedräkt i nacken, värmen från hans kropp. Det var svårt att låta bli, men med hans skiftgång på jobbet behöver han sin sömn. Låg och tittade och tittade på min underbara sambo och plötsligt hade jag slumrat till igen. När jag vaknade var Mr H redan på jobbet, så Besten och jag tog en långpromenad. Över Kung Björns hög, genom Håga by, upp genom Nåsten, till Ekensberg och hem igen. 125 minuter var vi ute.

Hemma hade jag ingen ro att sitta och stirra på mailen och hoppas på positivt besked om praktiska provet utan tog Besten med mig, köpte Sushi och lunchade i broderns trädgård där jag blev kvar och solade och läste ifall, ifall praktiska provet gick vägen. Att börja intensivläsa tre dagar innan känns som dålig planering (skyller på orken igen) men kanske har man en del med sig när man gjort alla duggor och förberett sig för alla seminarier?

Strax efter lunch kom ett SMS från en kursare: "Du klarade praktiska provet med mer än mig, din viloteknik funkade! :-)" Vågade inte riktigt tro på det hela, men nu har jag varit hemma och kollat. Jodå, jag klarade det fast det gjorde nästan alla. Grattis till oss, helt enkelt!

Dags att sätta sig och plugga inför fredagens tenta .... sommarlovet skjuter vi upp till på lördag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis – snyggt jobbat! Och sommarlov låter ljuvligt, även om det blev några dagar försenat. ;-)

Postat av: Mårr

Hurra! Var P-man där och tutade i hornet?



Du grejar säkert tentan också, visst har du gjort sådär någon gång tidigare? Har man bara snappat upp ett och annat längs vägen så kan några dagars intensivplugg räcka, i synnerhet om man kollat över några gamla tentor och har lite kläm på vad som efterfrågas mest. (Det jag minns var aortaaneurysm, colon- eller rektalcancer, brännskador, nån collumfraktur och kanske en scaphoideum också. Undrar om inte vi fick en helt otippad esofaguscancer också som ingen var förberedd på öht - så ibland gör de fulingar.)

2008-05-27 @ 19:26:16
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Kandidat Dropp

Han tutade som en vettvilling!!!!

2008-05-27 @ 20:48:14
Postat av: Kandidat Dropp

Jo, jag har ju gjort det förr. Vi får väl hoppas på att det räcker. Jag ska i alla fall gå dit. Som den här terminen varit känns det som en bragd att jag orkat med hela praktiska delen, så om jag får en tenta efter mig är inte det hela världen. En bragd är redan utförd. :-)

2008-05-27 @ 20:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback