Pinsamt

Exakt hur pinsamt det är vill jag inte riktigt kännas vid. Skulle öva på anestesiduggor i går och inser att jag glömt allt vad syra-basbalanse heter. Så istället för duggor blev det till att slå i fysiologiboken. Kom inte många sidor innan orken tröt, men började frammana någonting som liknade minne kring det som lästs så många gånger tidigare. Erkände glömskan idag för en kursare och han var väldigt snäll och rar och gjorde sitt bästa för att friska upp mitt minne och jag tror minsann att det hjälpte. När handledaren hörde om min glömska duvade även han mig i den ädla konsten att ta och tolka artärgaser. Efter den här dagen hoppas jag att kunskapen sitter permanent. Fast säker kan jag inte vara. Här glöms allt som inte används, om inte dagligen, så i alla fall ofta.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Exakt! Kunskaper måste användas, annars flyter de snabbt iväg. Hoppas detta sitter nu då!

Postat av: Mårr

Den där jämra syra- basen...fast man slipper den aldrig, så är det. Är ändå alltid lika förvirrad, är det en kompenserad metabol acidos eller en respiratorisk alkalos eller vad i hela friden ÄR det?! Ett konspiratoriskt alkolås?

2008-05-15 @ 18:37:01
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Lilla Mysan

Är det öht möjligt att någonsin begripa det där? Egentligen? Jag tror på Mårrans konspiratoriska alkolås! :-D

2008-05-15 @ 22:41:10
Postat av: Hanna

Ja, hjälp! Har skjutit upp att på riktigt ta tag i det där under hela medicin-kursen och nu står jag här, två veckor före tentan. Base excess, say what?

2008-05-16 @ 10:54:33
URL: http://hannahbejb.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback