Vad gör man?

I närheten finns ett litet barn, ca 4 år, som är adopterat av en ensam mamma. Mamman är ganska speciell och jag funderar på om inte vissa omständigheter borde diskvalificera för adoption. Hör en massa om hur jobbig processen är, men aldrig någonsin om någon som inte blir godkänd. En, av flera, omständigheter i det här fallet är att hon är tillsammans med en periodare. Han har alltid varit snäll och vänlig mot mig, men jag undrar hur lämplig han är på att ta hand om barn.
På Bestens eftermiddagspromenad mötte jag mannen och pojken och blev tokförbannad. Sa ingenting, men jag lägger på minnet. Följande konversation avhandlades mellan dem:
Pojken: - Jag vill vara hemma nu
Mannen: - Och jag vill ha en pojke som slutar kissa på sig

Kommentarer
Postat av: Paula

Man kan ju bli diskad för att man är för gammal. Då borde missbruk också vara skäl nog. Jag skulle kanske också kissa på mig om jag tvangs vara nära en alkis, må så vara periodare. Kan man inte göra en anmälan såsaken utreds?

Postat av: Mi

Helt sanslöst! Jag trodde att det var därför man gjorde utredningen, för att skydda barnet mot att hamna i en sådan familjesituation. Hjälp vad arg jag blir!



Inte heller vi har någonsin hört om någon som inte blivit godkänd, jag undrar vad som krävs för det? Aktivt missbruk?

2008-10-09 @ 18:27:34
Postat av: Hanna

Men åh, vad det skär i hjärtat att läsa den kommentaren.

2008-10-10 @ 08:10:37
Postat av: Helena

Nej fy farao, stackars den lille killen! Ur askan i elden, gissar jag...

2008-10-10 @ 09:48:14
URL: http://vitbalansen.blogspot.com
Postat av: Lotta

Oerhört tragiskt. Men som sagt – vad gör man? Ingen lätt situation...

2008-10-10 @ 10:25:49
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: KD

Visst är det ledsamt! Man kan ju hoppas på att jag missförstått alltihop. Att jag kommer att hålla ögonen på dem framöver kan ni vara säkra på och får jag mina farhågor bekräftade så kommer jag att agera.

2008-10-10 @ 20:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback