Hur tänkte jag?

Jag vet inte hur jag tänkte, det var ju inte någon ligga-vid-stranden-och-läsa-semester vi hade planerat. I väskan till Rom följde fyra pocketböcker med. En endaste kom hem läst, vi hade för mycket att titta på för att lägga oss och läsa.
Den lästa boken var "Iskällaren" av Minette Walters. Har läst den förut och den gången tyckte jag bara att den var så där. Irritationsmomenten fanns kvar - en massa olika personer att hålla reda på, fullt av fördomar, argbiggor, stereotyper.

Ändå, gillade jag boken bättre den här gången. Skulle faktiskt kunna sträcka mig till att säga att den är lite bättre än ok. Hade jag inte lämnar boken i Rom kunde det varit läge att läsa om den någon gång i framtiden.

Varför den var bättre den här gången är svårt att säga. Kanske har jag blivit bättre på att läsa mellan raderna? Kanske var huvudet mindre sprängfyllt av annat? Kanske är jag bara i en annan fas i livet? Kanske har jag utvecklats? Positivt eller negativt, låter jag vara osagt. Klart är ju i alla fall att boken lär vara exakt densamma som förra gången jag läste den. Ändå var den bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback