Ut ur garderoben

Det tog väl fem gånger eller så förra året innan de svindyra, nyinköpta joggingskorna åkte in i garderoben due to knä- och höftsmärtor. Med senaste dagarnas "torka-upp-blötan-väder" började längtan dyka upp i mig igen. Längtan efter att faktiskt kunna motionera joggandes och tillsammans med Lilla Besten. Därför fick de komma ut ur garderoben nu - skorna.

Efter ungefär ett års vila såg de faktiskt lite sugna ut på att trampa jord. Jag lärde mig någonting förra året, min vanliga bråttomattityd fungerar inte med jogging alltså ska här byggas joggingknän och jogginghöfter extremt långsamt i år. Ska på många veckor inte ens vara i närheten av maxprestation. Kanske kan jag då i slutet av sommaren springa någon mil ett par gånger i veckan?

Lilla Besten fattade galopp(en) direkt och sprang lycklig vid min sida, eller snarare framför i sprintertakt. Springa är kul när man är tax! Hon surnade till lite när jag bröt redan efter fem minuter. Vid det laget var varken hon eller jag trötta, andningen kändes normal och knän och höfter hade precis blivit lätt varma. Men det var enligt planen. Inte har jag en aning om hur långt (eller snarare kort ) jag orkar springa men jag ska hålla mig långt under maxgränsen i år och öka ytterst försiktigt. Allt för knänas och höfternas skull. Någon som kan skicka en påse tålamod?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tyvärr, mitt tålamod är på upphällningen så jag kan inte dela med mig. Lycka till med "byggandet"!

2009-04-08 @ 20:11:20
Postat av: Lilla Mysan

Hade jag haft något själv, så hade du fått hälften. Men jag vet ingen otåligare människa än jag, såatteh...

2009-04-08 @ 20:26:48
Postat av: Mårr

Mitt vill du inte ha, för det är ungefär lika obefintligt som ditt.

Här står spillrans nya pjuck och väntar också, har varit för trött för att ens GÅ särskilt mycket på sistone, och det är ju helt fel tänkt, jag vet, blir ju bara ännu tröttare av att gå hem och svimma efter jobbet.

I påsk ska de nog invigas.

2009-04-08 @ 22:10:39
Postat av: KD

Intressant att mina vänner också är tålamodslösa ...

2009-04-09 @ 08:08:50
Postat av: Lotta

Det var jag som skrev den första kommentaren ovan, men då försvann namnet igen. DET problemet har jag inte lyckats lösa, men det är inte bara hos dig utan även på en annan blogg.se-blogg med exakt samma design. Vet inte om det kan ha med det att göra+

Postat av: KD

Det är nog någon bugg då. Ah, vi får leva med det, är inte alls sugen på att byta just nu.

2009-04-10 @ 07:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback