Vad man kan göra en hel sommar när man inte bloggar - del 85

Aldrig, aldrig har jag sett så mycket trädgårdsfigurer på en gång som under de sex veckor jag tillbringade i Västergötland i somras. Det var som en farsot. Det var som ingen hejd på idérikedomen. Allt kan tydligen omvandlas till keramik i trädgården. Många nöjde sig inte med en utan lät figurer ( här pratar vi äkta en masse) stå för färgprakten istället för blommor. Det var bisarrt!

De sedvanliga önskebrunnarna, gammaldags vattenpumparna, rådjuren och örnarna fanns förstås representerade, men också alla andra djurarter och seriefigurer ... och ... ja, you name it helt enkelt. Tänkte att det här måste bloggläsarna få se. Men ehuru föreviga? Att ge sig ut och öppet fotografera ... ähum ... prakten var nog inte att tänka på.

Alltså gick jag ut sista regniga dagen i skymningen, fällde upp kragen och tog bilder i farten när jag gick förbi. Förväntade mig hela tiden att höra en barsk röst ifrågasätta vad jag höll på med. Bilderna blev därefter. Knappt en bild som går att visa, av ett hundratal. Nåja, det var väl mitt straff det!!! I alla fall. Here we go ... en icke-representativ samling ... det här är ju nästan smakfullt. 

 












Kommentarer
Postat av: Lotta

Hahaha... skulle bra gärna velat se dig med spionlooken och kameran. Och många varianter var det, den ena värre än den andra.

Postat av: Kristin

Du kan få komma hit och plåta om du vill, vi har en rosa plåtflamingo vid dammen samt en guldgris under björkarna :P (Maken bara suckar över sin kitschiga fru.)

2009-08-25 @ 19:24:21
Postat av: Mi

Oh, jisses, vilka ehum...konstverk folk har i trädgården...Hm, det ger ju vissa idéer till inflyttningspresenter så småningom...hehe

2009-08-25 @ 20:01:35
Postat av: Mårr

Heh, storken var ju cool! :)

2009-08-25 @ 21:36:35
Postat av: Mårr

......eller ja äh, vad är det för pippi?

2009-08-25 @ 21:38:04
Postat av: KD

Jodu, Lotta, jag var nog en syn för gudarna. Gris i guld!!! Wow, liksom!!! Det är ju faktiskt kult. Och jag tycker också att storken är lite cool. Kommer att med glädje sätta ut min fina groda i trädgården. Men EN räcker!!!!! (Apropå inflyttningspresent)

2009-08-25 @ 23:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback