Vad man kan göra en hel sommar när man inte bloggar - del 23

Mr H följde med ner och installerade mig i Västergötland och kom sedan på besök några gånger. Att sitta i den tomma lägenheten med luftmadrasser och ett kafébord kändes inte så lockande så vi var mest ute och for och tittade på trakten.
Vi var i Varnhem och tittade på Klosterkyrkan:








I Varnhem hittade vi ett litet, litet Moped- och MCmuseum. För att uppskatta det ska man nog ha varit extremt intresserad. Tror faktiskt inte ens att Mr H var tillräckligt intresserad.




Vackra landskapet utanför Varnhem:


Strax utanför Varnhem fanns ett Opelmuseum. När vi kom dit fanns ingen där, men det stod att det var öppet så vi knallade in och såg oss omkring. Just som vi gjorde oss redo att gå kom farbrorn som ägde ställe. Rörelsedetektorerna hade talat om att vi var där. Han gav oss en guidad tur. Det var en skön farbror och han berättade mycket intressant om bilarna och sig själv. Jag tyckte det var kul, Mr H att det var ännu roligare och frågan är om inte farbrorn tyckte det var lika roligt. Det var två biltokar som pratade med varandra - jag var rätt överflödig i sammanhanget. Mr H fick provsitta och kröp under bilar för att imponeras av vad man nu imponeras av under plåtskrällen.









Vi var också på
motorcykelmuseum i Falköping. Inga bilder därifrån eftersom jag glömt kameran, men där gick en av grundarna runt och berättade för oss om de olika motorcykelmodellerna och de specifika motorcyklarna. Mycket trevligt även om det ibland blev nördigare än en motorcykelanalfabet som jag begriper, men Mr H var i himlen precis som på Opelmuséet.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Alla har vi våra perversioner... ;-)

Postat av: Petra

Ha ha, han ligger till och med och kryper UNDER :)

2009-08-07 @ 10:13:17
Postat av: KD

Jo, han är som han är Mr H.



Petra, skriver du på annan plats? Saknar dina inlägg.

2009-08-07 @ 10:19:32
Postat av: Annette

Härligt när folk verkligen brinner för sitt intresse:)

Ni verkar ha varit riktigt aktiva med sevärdheterna i bygden.Jättekul att se alla dina fina bilder.

2009-08-07 @ 12:57:49
Postat av: Petra

Jag har mailat

2009-08-07 @ 20:27:55
Postat av: KD

@Annette: Jo, brinner gör han. Han är galet intresserad. Har haft ett 70-tal bilar själv, kört rally, mekat etc etc.

Kul att du gillar bilderna!

@Petra: Tack, jag ska kolla.

2009-08-08 @ 15:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback