Vardag igen

Vardagen är tillbaka. Gör mitt näst sista (?) pass på kvinnoboendet. Mr H är hemma och håller ställningen. Det har varit sköna juldagar. Avslappnat och socialt. Juldagen tillbringades på Uppsala stadsteater. Modern bjöd alla flickorna utom Lilla Besten och Hanna-Holly (Lillstumpas marsvin) och Piggelena (Storstumpas marsvin) på Uppsala stadsteater och Peter Pan. Helt ok föreställning. Inget av barnen i vårt sällskap blev skräckslagen även om tjejen på raden ganska snabbt skrek att hon inte ville se mer och leddes ut av sin mor för att förbli frånvarande resten av föreställningen. Peter Pan var en riktigt luring och Tingelings närvaro hade de löst fiffigt. Det slog mig att jag nog aldrig läst Peter Pan och faktiskt inte har mer än en fragmenterad susning om vad det hela handlar om. Ijänkligen. Men poserat vid statyn i Hyde Park och sett glad ut har jag i alla fall gjort vid någon av alla englandsresor, det har jag fotobevis på. :-)

Igår träffades pappas sida av släkten hemma hos brodern. Alla utom halsflusskillen, 97-åriga farmor och kusinen som konstigt nog föredrar att tillbringa julen i Nevadas öken. Vi fick god paella och sagolik choklasmousse och fick uppdatera oss på vad som hänt sedan sist. Släkten fräser runt lite och det ser ut som om vi måste försöka klämma in en berlinresa och en rigaresa under året. Det kan jag stå ut med!

Ps Hemma från jobbet igen. Vi tillbringade kvällen med att se "Nanny Diaries". Olidligt dålig. Faktiskt så var "Quantum of Solace" som Mr H och jag såg på TV häromkvällen betydligt bättre. Den kommenterade jag ändå på FB så här: "Precis sett "Quantum Of Solace". Mr Bond tycks ha transformerats från underfundig, torr engelsk gentleman till amerikansk slagskämpe med en kamera som snurrar så man blir sjösjuk. Röstar för ny FB-grupp: Tillbaka till eleganta, roliga Bond!"

Kommentarer
Postat av: Lotta

Lite småsnålt att inte taxen och marsvinen fick följa med. ;-)

Postat av: KD

Eller hur!

2009-12-29 @ 05:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback