Utmaning

Det kom en utmaning från Lotta, precis i rättan tid, idag finns inte så mycket att skriva om. Det är ögon som gäller den här veckan, just idag dagkirurgi och mottagning. Det var kataraktoperation en masse på förmiddagen och gamla ögon dito på eftermiddagen. Över till Lottas utmaning:


4 Favoritprogram:

          Alltså, jag tittar ju knappt på TV. Det enda jag ser varje vecka om tillfälle ges är "På spåret". Händer att jag tittar på Grey´s ... fast numera är det mera sällan.  I övrigt? Nada, ja ... det skulle vara nyheterna då.


4 saker jag gjorde i går:

  • Började dagen med en underbart skön långpromenad med Lilla Bästen (eller hur, Mårr?) 
  • Pluggade arabiska med LeRevolter. Jätteroligt!
  • Var på studiebesök på syncentralen och provade att gå med vit käpp. Inte alldeles lätt!
  • Surade för att ett drömhus gått oss ur händerna. Och då menar jag surade rejält!

4 saker jag ser fram emot:

  • Romresan
  • Englandsresan
  • Mars, när jag får vara ledig en hel del
  • Examen om mindre än ett år

4 favoritrestauranter:
Favoritrestaurangerna ligger väl egentligen inte i Uppsala, men de här tycker jag är mest prisvärda i den här staden. Hyggliga priser och god mat.


4 saker på önskelistan:

  • En egen trädgård 
  • Egen tvättstuga
  • Mer plats
  • Ett flickrum - där jag, bara jag, kan ha min läshörna och pyssla med mina hobbies. Tänk att alltid få ha scrapgrejorna framme och symaskinen och inte behöva packa undan allt mellan gångerna.

Ja, det kan väl egentligen sammanfattas i en punkt. Ett hus, med stor tomt och garage till Mr H!



Och så ska man skicka vidare också... Jag gör som vanligt och säger fritt fram för den som är sugen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback