Snurrar världen?

Idag har vi lärt oss finfina saker i skolan. Som hur man kollar i öronen och näsan på folk. Och svalget. Jag är ett urdåligt övningsobjekt med mina igenvaxade hörselgångar och lättutlösta kräkreflex. Där ser man inte mycket.

Har dessutom lärt oss det finfina tricket hur man gör när man groggat lite för ymnigt och världen snurrar så man vill hålla fast taket med ena handen och sängen med den andra. Det partytricket skall ni få av mig alldeles gratis :-)
Ligg på rygg. Böj upp huvudet 30 grader. Tyvärr sa de inget om hur man ska lyckas sova i den ställningen men står världen still så borde det ju underlätta insomnandet något i alla fall. Om det verkligen fungerar återstår att undersöka. Vid nästa fylla. Med min fylleritakt blir det väl lagom till jag fyller 50.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Det där med att kolla upp i näsan bakifrån fick jag aldrig riktigt till, åtminstone inte utan att folk kräktes på mig :)

2009-01-28 @ 18:22:22
Postat av: Lilla Mysan

Det var det bästa partytricket jag hört - det ska testas vid första bästa tillfälle ;-) Kan man inte bara palla upp kuddar under huvudet så att det hamnar i typ 30 graders vinkel? Eller måste man hålla huvudet uppe för egen maskin?



Laryngoskopi är vidrigheters vidrighet - nästan lika illa som gastroskopi. Jag tror inte att det är möjligt att få det gjort utan att kräkas över hela doktorn.

2009-01-28 @ 18:36:36
Postat av: Lotta

Tack för tipset, och jag tror på Lilla Mysans kuddar! För övrigt är svaret i "tävlingen" nu publicerat. :)

Postat av: Helena och Juvelen

Tack för tipset, det ska jag lägga på minnet! :-) I går kväll när jag skulle sova hade jag behövt tipset, för trots att jag var spik nykter snurrade helikoptern för fullt och det kändes ju minst sagt oförtjänt. Ja ja, till slut somnade jag i alla fall. Att klappa lite på Justus på kudden bredvid är oslagbart som sömnpiller :-).

2009-01-28 @ 19:19:13
URL: http://www.dovier.se
Postat av: KD

Jo, alltså kuddarna är liksom underförstått. Tänkte att mina läsare är så kloka att det begriper de ändå. Fast jag undrar fortfarande hur man ska kunna somna i den ställningen (sagt av en som bara kan somna i fosterställning)

2009-01-28 @ 21:45:16
Postat av: Lilla Mysan

Haha, jag är inte ett dugg klok! När jag är riktigt dragen kan jag somna i ungefär vilken ställning som helst, nemas problemas :-D

2009-01-29 @ 08:30:36
Postat av: KD

Imponerande, själv sover jag vansinnigt illa när jag är tutig.

2009-01-30 @ 07:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback