Som Mårran

Medan jag väntar på utskriften av gamla neurotentor gör jag som Mårran.

nöjd med: Dagens träning. Redan promenerat 1,5 timma med Besten och varit på ett styrkebaspass, föregånget av 25 minuter på trappmaskinen. Dé ni!

i dag: Verkar det som om jag ägnar mer tid åt träning än åt tentaplugg. Suck!

skor:  Har precis plockat av mig mina vandringskängor (Rockport Xenobia) efter promenaden med Besten. De kängorna lär nog aldrig komma till fjälls som tanken var när jag köpte dem.

dricker: Kan fortfarande inte fatta att man slutat tillverka TAB. I brist på annat blir det Pepsi Max. Ja, jag är beroende.

borde: Gå och plugga

äter: Den här trista dagen är det pulver. Men efter tentan ska vi till SaffranPolo, några kursare och jag. Persisk mat när den är som bäst. Någon mer som vill hänga på? Säg till så betäller jag plats till er med.

kläder: Stickad, svart lång, lång klänning från 1900 kallt. Ovacker som bara den, men perfekt "ful-i-fred-klänning" att gå hemma och dra i. Varm och skön.Till detta omatchande grå ankelsockar med ödleansikten på. Jaja, det är ingen som ser mig! Mr H är på jobbet och Besten som går klädd i päls inomhus skulle bara våga säga nå´t!

läser: Neurologi, psykiatri, neurologi, psykiatri, om och om och om igen.

gör gott: De fina, fina orden jag fick höra från kollegan i söndags. Vi jobbade ihop för första gången på länge och jag fick höra så mycket gott om Prästens och mitt arbete att jag blev alldeles generad. Det är sällan man får höra, men det gör gott när det kommer. Hör jag ingenting alls så är det så lätt att jag börjar tvivla på att jag gör rätt saker på rätt sätt.

i kylskåpet: Ekar det tomt. Här pulvras det.

sover: Alltid som en stock, till Mr H:s frustration. Jag lägger huvudet på kudden och sedan sover jag. Som på kommando.

har:  bara ett år kvar nu i skolan. Wohoooo!

senaste inköp: En vinhållare att sätta på väggen. Pinsamt nog köptes den på ICA MAXI, men priset var ICA MAXIpris på rea. Det är ju alltid trevligt.

funderar på: Mycket, jämt.

längtar: Faktiskt redan efter nästa kurs. Vill bara ha tentan överstökad.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Å huvva, pulver?! Står man sig på det okej tycker du, eller går man och är sugen på nåt att tugga på hela tiden? Heja dig, vilken viljestyrka du tycks ligga inne med!



Avseende lilla, lilla fickkompendiet så fick jag mitt när jag köpte en kopia (stenciler) av Jern-boken av Katbat, vete tusan var hon fick det ifrån, men det borde ju finnas nån i din närhet som har ett du kan kopiera?



Hojta annars nån vecka när jag inte är på akuten så kanske jag kan komma ihåg att kopiera åt dig, fast kvaliteten blir nog lite si och så (och formatet vete tusan hur man ska få till, vi har tämligen stenåldersmässiga kopiatorer) eftersom det är extremt skrynkligt och fläckigt.

2009-01-12 @ 20:59:03
Postat av: Mårr

Nu ser jag inte min kommentar igen, men den kanske dyker upp, det har ju hänt förr. Gah.

2009-01-12 @ 21:00:01
Postat av: sara

Heja! Bara ett år kvar. Du har gjort det riktigt bra hittills - tappa inte på målrakan nu!



Shirin-Gol och jag hann stifta lite bekantskap inatt. Tyvärr blev jag tvungen att lägga henne åt sidan. Ögonlocken ville inte vara med längre men nu på förmiddagen ska vi umgås igen. Kul!



2009-01-13 @ 07:10:10
Postat av: KD

Jag fattar inte det där med kommentarerna. Själv har jag aldrig problem, men det verkar som om det händer ofta för dig. Lotta är haft problem också. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det.



Jodå man står sig på pulvret, fast jag äter ett riktigt mål om dagen och pulvrar inte varje dag. Men jag hade vansinniga problem att hitta ett pulver som inte höjer mitt socker alltför mycket. Nu har jag hittat Allévo - med halv dos insulin fungerar det bra. De påstår att det är GI - jag är benägen att tro dem. Dessutom har de pulver, bars (brist på svenskt ord) och soppor - så det blir variation på det hela.

2009-01-13 @ 10:37:04
Postat av: KD

Sara, du såg visst vartåt det barkade. Ofokuserad och okoncentrerad är vad jag är just nu. Hoppas du och Shirin-Gol kommer överens.

2009-01-13 @ 10:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback