Vad man kan göra en hel sommar när man inte bloggar - del 1

Nå, allt är inte elände. Sommarens stora händelse är att vi ÄNTLIGEN köpt hus. Flytten går av stapeln 28:e, så känner du behov av att träna kroppen och leka flyttkarl så är inte jag den som tänker stoppa dig.  Mat, fika och dricka lär det finnas till alla arbetande kroppar. Hör av dig i god tid så vi kan se till att det räcker åt alla.


Efter att ha varit och tittat på det ena magnifika och speciella huset efter det andra slutade det med att vi slog till på en helt vanlig enplans-, tegelvilla med källare. Det är helt enkelt det som passar våra behov bäst just nu. Det känns helt rätt och hela sommaren är bara en enda transportsträcka fram till flytten. Vi får 108 kvadrat på varje plan. Källaren är full att förvaringsmöjligheter där vi kan stuva undan våra hobbypryttlar på ett lätt sätt, så att det inte blir som i lägenheten, en rokad av miljoner saker innan man kommer åt det man vill ha.


Tänk bara att ha:

Badrum med fönster

 

Inglasat uterum

Öppen spis

 
Egen tvättmaskin. Någon som hört mig önska en sådan?

 

1252 kvadrat stor tomt. Här ska planteras, minsann. Har redan dreglat över internetsidor med lökväxter och bärbuskar.  Planteringslistans tio-i-topp är klar för länge, länge sedanJ Alla tips om planterbara saker mottages tacksamt.


Det är ett gediget hus. Besiktningsmannen hade inte så mycket att säga om det hela. Enda abret är att vi så småningom behöver göra om grunden och fixa ett rejält garage till Mr H, men det blir bara roligt att ta itu med, dock inte helt gratis. Jo, vi måste ju tapetsera om och lägga nya golv på sina håll också. Förra ägarna är av en äldre generation och har en förkärlek för porslinstallrikar och bonader. Hålen i väggarna när de flyttat lär inte vara få …..

PS Bilderna har jag tagit från mäklarens visning av huset på nätet.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Välkommen tillbaka!:) Grattis till husköpet!! Vad roligt. Och fint. Och mycket plats för Lilla Besten att springa och leka på. Kram

2009-07-24 @ 10:00:21
Postat av: Helena och Justus

Helt underbart att ni äntligen har hittat ert hus! Kan tänka mig att planeringen för allt ni vill göra och hur ni ska ha det i huset pågår för fullt :-). Jag var lite orolig att ni kanske hade gått skilda vägar och att det var därför du inte bloggade, men det var för väl att det inte var så. Hade jag befunnit mig något närmare hade gärna jag dykt upp den 28:e, men nu får ni klara flytten utan mig och mina ofaaantliga biceps ;-).

Postat av: Mårr

Men så ljuvligt att få utrymme och fyra väggar som bara, bara är ens egna! Den där inglasade uteplatsen (och badrummet!) ser ju bara helt fantastiskt ut och kanske uppväger spikhålen? :)



Stort grattis! Närmar jag mig någon gång staden i fråga (efter alla år av pendlandet tar det fortfarande emot att ens tänka på stationen där i byn) kommer jag hemskt gärna och inspekterar!

2009-07-24 @ 13:14:01
Postat av: KD

@Hanna; jag är lika glad för Bestens skull som för vår

@Helena: Just den biten är vi i alla fall säkra på, tack och lov, Mr H och jag hör ihop. Eller som han brukar säga " Vi är lika knäppa".

@Mårr: Välkommen. Jag kommer förresten tillbringa vecka 2 och 3 av terminen på din hemmafront. Date?

2009-07-24 @ 13:25:44
Postat av: Kristin

Det ser fantastiskt ut (badrummet!) :)

2009-07-24 @ 16:48:21
Postat av: ami

Jaa, härligt att du är tillbaka!!



Vilket superhus ni hittat, GRATTIS! Det ser ju ut att vara i jättebra skick, lite tapetbyte mm fixar ni lätt:-)!

2009-07-25 @ 08:38:42
Postat av: hemmansägare

Det är köpstopp på plantor. Meddelas endast på detta sätt.

Priolistans tyngdpunkt vilar på teknikområdet (läs: stor TV, åkgräsklippare, garageutbyggnad) - och den där planteringslistan är makulerad.

2009-07-25 @ 15:51:22
Postat av: Lotta

Härligt att du är tillbaka i bloggosfären, och än en gång grattis till husköpet! Ser ju bitvis riktigt, riktigt fräscht ut, och resten fixar ni lätt. ;-)

2009-07-25 @ 16:19:36
URL: http://www.bruksterrier.se
Postat av: Annette

Roligt för er att äntligen få eget:)

Det är väl roligt att få sätta egen smak på inredningen.

Synd vi bor så långt bort annars hade vi hjälpt till med flytt.

2009-07-25 @ 16:49:25
Postat av: KD

Ny grundlag:

Dubbel införselskatt på tekniska prylar till Bälingeområdet. Hemmansägare ska istället uppmuntras att ta större hänsyn till miljön och bidrag betals ut för nyplanteringar.

2009-07-25 @ 17:11:12
Postat av: tina

Fantastiskt med ett hus! Grattis! :-D



(Och skönt med livstecken från dig)

2009-07-25 @ 19:31:52
URL: http://www.pickipicki.se
Postat av: Lilla Mysan

Jag och Mysbert kommer och hjälper till att bära! Givet! Jag antar att det är 28/8 vi pratar om. Då vill jag höra allt om din sommar! När kommer du tillbaks till civilisationen, förresten?

2009-07-25 @ 21:02:01
URL: http://lillamysan.se
Postat av: KD

@Lilla Mysan: Jo, det är 28/8. Du och Mysbert är hjärtligt välkomna. Hinner du så kan vi kanske få till en rapport innan dess :-)

Tisdag natt är jag hemma igen om allt går planenligt.

2009-07-26 @ 21:27:46
Postat av: KD

Tack för alla lyckönskningar. Välkomna att hälsa på oss i nya huset när vi flyttat.

2009-07-26 @ 21:48:04
Postat av: Lilla Mysan

Finemang! Jag är ledig på onsdag... ;-)

2009-07-27 @ 12:26:31
URL: http://lillamysan.se
Postat av: KD

It's a date

2009-07-27 @ 17:06:28
Postat av: Skylla

Men HEJ igen! :)

JÄTTEgrattis till huset. Gud vad kul!

2009-07-28 @ 21:17:51
URL: http://www.hypodea.com
Postat av: KD

Hej stranger ;-)

2009-07-29 @ 07:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback