Hjälp

Jag har presentångest. Till en 40-åring som jag inte känner särskilt väl behövs en present. Till saken hör att ge prylar till 40-åringen känns inte som en bra idé. Personen är stadd vid kassa och köper själv det som behövs i prylväg, förmodligen blir det bara fel färg, form och funktion om jag som inte riktigt har koll på personens smak försöker införskaffa någonting.

Känner att jag vill ge personen någonting speciellt. Var inne på någon form av upplevelse, i Uppsala eller Stockholmstrakten. Möjligen med Mr H och mig som sällskap. Fast det kanske är mer straff än en gåva? Eller kanske kan man tänka sig någon bra att ha pryl, som är fräck och som man inte köper själv. Aaaargh! Jag är så dålig på presenter. Varje gång någon fyller år eller ska firas av annan anledning får jag ångest och känner mig totalt misslyckad. Alltså, min hjärna är fullkomligt okreativ, den är inte gjord för att hitta på presenter åt människor.

Någon som har något, gärna barnvänligt, tips????

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ehh... barnvänligt? Om personen bor i hus så kan man ju alltid köpa någon form av vegetation till trädgården, typ syrénbuske, äppelträd el liknande. Vad det gäller prylar så kan du hitta en del udda roliga saker på bl a:



http://www.coolstuff.se/

http://www.bluebox.se/



Där finns mycket "trams" men även en hel del kul prylar.

2009-03-26 @ 10:06:08
URL: http://www.bruksterrier.se
Postat av: Boman

Titta in på Designtorget, de har oftast nya roliga prylar som inte ens den värsta pryltok har hunnit hitta.

2009-03-26 @ 12:20:38
URL: http://bomans.dinstudio.se/
Postat av: Ina

Upplevelse är kanon till en som har allt! Vi fick själva "Öl&ost provning" när vi fyllde 40. Inte den vanligaste kombinationen, men så trevlig, gott och annorlunda.

Om whisky är en njutningsdryck som passar 40-åringen så finns det sååååå mycket spännande på bolaget. Eller en tur till Fjäderholmarna med whiskyprovning av den svenska Mackmyra !



Det var lite från mig =)

2009-03-26 @ 17:36:49
Postat av: Lilla Mysan

De har Smartbox (tror jag det heter) på tex Åhlens. Kolla in det vettja :-)

2009-03-26 @ 18:57:31
Postat av: Mårr

http://www.missjuniversum.se/index.php



Hur mycket mysko saker som helst - fast kanske mest skräp, jag har inte köpt nåt där, men snacka om att det finns.......allt.



Annars håller jag nog med om att "upplevelse" är en bra idé, men det är ju svårt att föreslå när man inte känner personen i fråga. Barnvänligt på vilket sätt?

2009-03-26 @ 21:06:57
Postat av: KD

Oj, vad många bra förslag! Tusen tack!

2009-03-27 @ 06:00:57
Postat av: KD

Välkommen hit, Ina! Kul att du är här.

2009-03-27 @ 06:19:31
Postat av: KD

Barnvänligt för att personens barn ska kunna delta.

2009-03-27 @ 06:22:26
Postat av: Dinfia

Struta i ngt barnvänligt... Ge bara ngt som kan nyttjas i vuxet sällskap :-)

Du kan ju ge ett litet "kit", Det gav vi till en kompis som fyllde 40. Visserligen var vi några st..

men det blev ;

presentkort på SF

presentkort på MC

presnetkort på Ticnet

presentkort på livit

presntkort på interflora

..sedan lade vi paketet (han är singel) en ram med kort på prinsessan Madde, en punchflaska... :-)





Dagspa på Yasuragin, alt kvällspa..finns oxå...







2009-03-30 @ 19:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback