Matpyramiden

Matpyramiden dessa dagar har en bas av glass och soppa. Mellersta lagret består av Coldrex, Afrin och Strepsil och i toppen tronar Lepheton. Sannolikt borde jag istället ta lite slemlösande men i skrivande stund känns andnöden i luftrören så jobbig att flaskan Lepheton som jag hittade under skåprensningen var som en gudasänd gåva. En liten slurk och pipandet i bröstet försvann och jag kan åter igen andas, åtminstone genom munnen.

Det självömkas i stora mått här men jag inser att det finns de som har det betydligt värre. Om en vecka är det här över. Irriterande att vara sjuk när man tagit sig ledigt, å andra sidan behöver jag inte ha något dåligt samvete över projekt med tidplaner som försenas pga mig, inget tentaplugg som måste genomföras. Om man nu måste så är det faktiskt rätt läge att umgås med virusar och eventuella mykoplasmisar.

Kommentarer
Postat av: Annette

Du blir nog en duktig samhällsvänlig doktor som planerar in ditt umgänge med virusar under ledighet.

2009-03-19 @ 15:54:28
Postat av: KD

Kan man få ökad skatteåterbäring då?

2009-03-19 @ 20:37:26
Postat av: Helena och Justus

Det där med att det finns andra som har det värre är ju visserligen sant nästan jämt, men livet blir ju inte roligare för det om man ligger där och känner sig vrålsjuk. Hoppas att innehållet i din matpyramid fortsätter att göra dig gott!



Från det ena till det andra så finns det en ny Stella-rapport med bild och allt hos mig och Juvelen nu :-).



Krya på dig nu!

Postat av: Mårr

Verkar vara en typisk doktorsgrej det där - alternativt jobbar man fast man är sjuk. (Kärlkirurginnan jag gick med förra veckan är ett praktexempel - har aldrig sett en krassligare figur, men hon stod där och svajade och opererade i sju timmar lik förbannat - annars hade tantens fot nog behövt amputeras, så det var ju heroiskt - det är inte så många kärlkirurger här om vi säger så - men jo, jag tror det är typiskt)

2009-03-19 @ 23:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback