Midvinterblod

Ok, jag kunde inte hålla mig.  Dagen var rätt oinspirerande så det slank ner en bok på rea. Fast jag vet inte vad det är med mig just nu. Hittar visst bara bottennapp bokledes. Ah, det var väl att ta i, men boken blev så haussad när den kom att jag hade förväntat mig mer. För all del, det var inte direkt plågsamt att läsa den. Och lite roligt att få en beskrivning av gamla hemtrakter var det ju. Och en kriminalassistent, eller vad titeln nu kan ha varit på huvudpersonen, som dricker lite för mycket och är rädd för människor med längre utbildning (läkare) borde man väl tycka känns mänsklig.

Fast, så var det det där med själen. Den döda. Som sveper över östgötaslätten och ser allt och hör allt och förklarar. Visst inser jag att nästan alla böcker jag läser är fantasi. Men det här var på något sätt på tok för mycket.  Ska väl ge Mons Kallentoft ytterligare en chans någon gång. Men jag tycker faktiskt att Midvinterblod bara var ett ptja. 
Här är en till som tycker det.

Vem vill ha boken?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Aha... du har slarvat med bloggläsandet, annars hade du sluppit gå på den niten. ;-)



http://vallterrier.wordpress.com/2008/08/08/hiss-eller-diss/

2009-03-15 @ 12:12:12
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: KD

Så slarvigt av mig! :-) Nästa gång ska jag kolla med dig först ;-)



Kommentaren om det där med Trenter på din hemsida håller jag med om ... känns lite som den epoken. Fast jag läser hellre Trenter.

2009-03-15 @ 12:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback