Suck! Stön! Stånk! och ett litet Puh!

Herrejiiisezzz vilken hög med kompendier från öronkursen att beta av innan fredag. Ärligt talat har jag ingen som helst susning om hur det här ska gå till. Det hade nog känts bättre om jag inte hade varit borta tre dagar under föreläsningsveckan. Suck!!!

Idag har jag verkligen försökt, men det är som om jag inte känner igen någonting (å det kan jag ju inte göra eftersom jag inte var där) och kompendierna är sega att ta sig igenom. Har ändå läst så mycket jag orkat och däremellan promenerat Bästen, tillbringat 1,5 timma på gymet, kört Bästen till kloklippartanten - till Bästens stora förtvivlan.

Inte blir det lättare av att Bästen tagit över grannungarnas roll som störande moment. Hon ska ha min uppmärksamhet precis hela tiden. Helst ligga mitt framför mig, på kompendierna. Bryr jag mit inte om henne gurglar det i halsen på henne och gör jag inget då transformeras hon till en lemupp och kuckelikuar av hjärtans lust. Hormonerna fullkomligen kaskadsprutar ur öronen på den skendräktiga lilla tokan. I morgon får jag nog sätta mig på biblioteket.

Nu ska jag fundera över ny lästaktik inför kvällen. Försöka göra gamla tentor? Oj, vad jag önskar att jag hade svaren - det skulle spara en bra massa tid. Det känns helt omöjligt att få in allt innan fredag och jag orkar verkligen inte läsa under vår lediga period. Det är ju den semester jag får i år. På något sätt måste jag fixa tentan på fredag. Vet bara inte hur. Idéer?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tyvärr inga idéer, men jag kan ju alltid hålla en tumme, eller två.

Postat av: Mi

Inga idéer här heller, tyvärr, men jag håller alla mina tre tummar för dig!

2009-03-03 @ 18:46:02
Postat av: Mårr

Tentor, tentor, tentor är mitt standardsvar, men så har jag också en hjärna som är oförmögen att LÄSA in saker utan interaktion, d.v.s nåt att "leta efter".



Har ni hittat de där äldrekursarnas kompendier på nätet?



(Nu jävlas kommentarsfunktionen igen, vi får se hur många gånger det här registreras)

2009-03-03 @ 20:29:18
Postat av: Mårr

Tentor, tentor, tentor är mitt standardsvar, men så har jag också en hjärna som är oförmögen att LÄSA in saker utan interaktion, d.v.s nåt att "leta efter".



Har ni hittat de där äldrekursarnas kompendier på nätet?



(Nu jävlas kommentarsfunktionen igen, vi får se hur många gånger det här registreras)

2009-03-03 @ 20:44:32
Postat av: KD

Jo, nu satte jag mig med gamla tentor. Men det går långsamt när man inte har svaren. Hur många hinner man innan fredag? Och jo, vi har hittat kompendierna. Ett är särskilt bra. Det började jag dagen med.

2009-03-03 @ 21:07:26
Postat av: KD

Och jag är tacksam för det där med tummarna, hörrni!

2009-03-03 @ 21:14:49
Postat av: Mårr

.....fast det är å andra sidan vid letandet av tentasvar man lär sig nåt - åtminstone är det så för mig.

(Fast det är skönt att ha "facit")

2009-03-03 @ 21:49:59
Postat av: KD

Jo, fast med två dagar på sig och om en tenta tar några timmar så hinner man inte igenom så mycket ...

2009-03-03 @ 22:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback