England, Surrey

Resan till England gick smidigt. Enkel parkering på Arlanda, bara att ställa bilen på Mr H:s jobb och sedan få skjuts av någon av hans arbetskamrater till terminalen. Och betydligt billigare än att utnyttja långtidsparkeringen. Flygningen gick bra, även om Mr H som gick upp klockan fyra för att jobba innan vi åkte var lite seg. På Heathrow hämtade vi den förhyrda bilen och tjugo minuter senare var vi hos Jan & Andy där vi tillbringade de två första nätterna.


Vi blev väl ompysslade. Hur mysigt som helst att sitta i soffan där igen och prata gamla minnen. På fredagen hade de lite att pyssla med, ingen helgdag i England 1:a maj inte, så vi fick roa oss själva. Med Mr H som resesällskap och
Brooklands världens första racerbana, numera museum, bara några kilometer bort blev det dagens självklara stopp.


Vädret var strålande och vi strosade runt och kikade på ...


... gamla cyklar ...


.. och gamla bilar som stället kryllade av ...


..Loch Ness, Wellington - planet som Jans pappa var med och hjälpte till att restaurera de sista åren av sitt liv. Betydligt fler verksamheter i England än i Sverige lever på att frivilliga dedikerar sin tid åt dem. Ord som volunteer och charity work stöter man ofta på när man går på museer ...


... jag provsatt ett stridsplan. Till Mr H:s stora förvåning fick jag både plats i sittbrunnen och lyckades sätta mig och ta mig ur, om inte elegant, så åtminstone utan att göra alltför stort spektakel av mig själv ...


... självklart var vi framme och kikade på de delar av den gamla racerbanan som finns kvar ...


...skalet av en gammal Concorde stod på plats och vi fick en halvtimmas intressant guidning ...


... i matsalen hittade vi flygplan av ett annat slag ...

Vägg i vägg med Brooklands ligger Mercedes-Benz world. När vi ändå var i närheten kikade vi in. Så värst impregnerade blev vi inte.

Men såg i alla fall den här fina bilen...


... och på parkeringen stod det sex Maybach på rad. Åtskilliga miljoner uppradade med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kandidaten som stridspilot... Det kunde man inte tro?! ;-)

Postat av: KD

Ha! Ha! De som känner mig väl tycker nog att det vore perfekt. Stridslysten som få kan jag bli och vägrar ge mig gör jag också ... :-)

2009-05-06 @ 13:25:40
Postat av: Annette

Hur hinner du med dina krävande studier?

Jag älskar gamla bilar så ett besök på det museumet hade jag nog gillat.

2009-05-06 @ 14:16:08
Postat av: KD

Öh, just nu känns det inte som om jag gör det Annette. Du träffade min ömma tå med kommentaren

:-)



Var bor du? Bor du i närheten av Motala eller Köping så finns det ganska trevliga små motormuseum i respektive stad.

2009-05-06 @ 16:22:33
Postat av: Annette

Så energisk som du verkar vara hinner du säkert ikapp med dina studier.

Jag bor utanför Lund så Motala och Köping ligger ju en bit bort. Tack för tipsen ska lagra det i minnet om jag besöker städerna.

2009-05-06 @ 22:15:00
Postat av: Annette

Så energisk som du verkar vara hinner du säkert ifatt med dina studier.

Jag bor utanför Lund så Motala och Köping är en bit bort. Tack för tipsen ska lagra i minnet ifall jag besöker städerna.

2009-05-06 @ 22:30:36
Postat av: Annette

Ja nu fick du två nästan lika kommentarer jag trodde den första försvann därav en till.Skam den som ger sig:)

2009-05-06 @ 22:52:43
Postat av: KD

Känner jag dig?

2009-05-07 @ 05:41:33
Postat av: Annette

Vi känner nog inte varandra.

Jag hamnade på din blogg via Lotta och Karlsson som dessutom är halvbror med vår borderhane.

Lotta har jag träffat ett par gånger.

Jag tycker du skriver och fotograferar så trevligt:)

2009-05-07 @ 19:00:29
Postat av: KD

Tack, kul att höra! Det är roligt att du kommenterar.

Har en vän i dina trakter, med ditt namn. Vi hörs sporadiskt. Tänkte att det kanske var hon som hittat hit. Du är minst lika välkommen som hon.

2009-05-07 @ 19:28:31
Postat av: Siv

så, nu har Kristoffer äntligen sett bilderna också. tror han sa "coolt" ungefär 25 gånger. vi bör eventuellt sammanföra de små liven ;)

2009-05-13 @ 21:07:49
URL: http://semestersiv.blogsome.com
Postat av: KD

Så det finns någon som är lika sjuk som Mr H i det avseendet? En date är nog på sin plats. Bara vi inte kallar det parmiddag för då tvärvägrar mitt lilla liv.

2009-05-14 @ 15:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback