Hemresan

Det finns en ände på allt. Också Englandsresor. I måndags ställde vi ånyo in navigatorn på "vackra vägar" och for söder ut mot Heathrow. Att det regnade lite gjorde alls ingenting. Vi satt ju i bilen och hade det bra. Och naturen är lika vacker ändå.




Vi gjorde små stopp på vägen. Det första i Oxford. Med bara ungefär en timma till förfogande hann vi inte se mycket så det får nog bli lite längre stopp nästa gång. Vad säger ni tjejer, vem hänger med på en resa till Oxford och Cotswolds?







Puben "The Flower Pot" hittade vi på landet strax utanför Henley-on-Thames.
Hur mysig som helst. Folk vallfärdade dit, kom med bil eller till fots från sina fisketurer eller vandringar.
Där hade vi velat luncha - men det var för populärt och tiden för kort. Men nästa gång ...


Det blev ett kort stopp i Windsor också. Länge sedan jag var där nu, men det hade kvar sin charm. Längre stopp nästa gång. Definitivt!


Kommentarer
Postat av: siv

Vi var kluvna - Cambridge eller Oxford, vilket är bäst för en dagsutflykt? Det slutade med att vi tog tåget till Hampton Court den dagen! (helt logiskt)



Nåja, en annan gång...



Jag garvade häromdagen när jag såg dina tidigare bilder. Bilar och flygplan. Jag tror att min sambo och din sambo borde flytta ihop istället :-P (eller så kan vi byta semestersällskap ibland lol fast innerst inne tror jag att både du och jag tycker såt är rätt skoj också, om än inte riktigt lika passionerat, så vi kanske ska behålla våra respektive sambos som de är trots ally)

Postat av: KD

Hampton Court är inget dumt alternativ. Jag har förresten varit där i balklänning :-)



Jo, det vore nog något att byta sambo :-) ... om det inte vore för att jag tror att de skulle få så dåligt med mat om vi inte var med ;-)

Kanske får vi ta en gemensam titta på plan- och bilresa (för lite roligt är det ju faktiskt - men det kommer jag aldrig att erkänna så Mr H hör det).

2009-05-09 @ 22:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback