Mentometer

Sällsynt pedagogiskt grepp idag. Föreläsning med mentometerknappar. Har råkat ut för det förr. Roligt är det. Föreläsaren drar ett fall, man får ett antal alternativ och ska tänka, tänka, tänka och sedan trycka på mentometerknapp för det alternativ man väljer. Idag var ämnet infektion med tyngdpunkt på sepsis. Trodde inte det skulle bli många rätt innan vi körde igång. Den här kursen har jag ju varit långt ifrån den flitiga besökare jag brukar vara på föreläsningarna. Döm om min förvåning, missade någon enstaka grej, nästan allt var rätt. Kanske börjar kunskapssäcken knytas ihop nu? Det var definitivt gammal kunskap som rasslade till när jag valde svarsalternativ. Tveksamt om jag kommit på svaren på egen hand men med 4-5 alternativ lyckades jag träffa rätt. Tror ni man kan få patienter med mentometer på sig den dag man står på akuten?


Kommentarer
Postat av: Helena och Justus

Ja, men det är ju en lysande idé! Det måste vara det som kallas "vårdval", eller hur? :-)

Postat av: Mårr

Sjölin for the win! :) (Hjärnsläpp. Sjödin? Nä, Sjölin väl?)

2009-05-19 @ 00:00:50
Postat av: Lotta

Det KAN ju bli så att du blir den (på akuten) som får montera mentometerknapparna och förse dem med olika svarsalternativ... ;-)

2009-05-19 @ 07:21:17
URL: http://www.bruksterrier.se
Postat av: KD

Till er tre: Gapskratt ; Sjölin it is; Det vore nå´t det.

2009-05-19 @ 20:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback