Puh!

Det har varit en slitsam dag. Både fysiskt och psykiskt. Farmors lägenhet är uppsagd och det hon inte kunnat ta med till hemmet i möbelväg har vi idag delat upp. Själva delningen gick lätt, de flesta av släktingarna har eget färdigmöblerat bo och ville ingenting ha. Det var bara jag, som hoppas på hus inom kort, som såg chansen att utöka möbelbeståndet. Inget annat värde i sakerna än affektionsvärde men det betyder mycket mer för mig än rent ekonomiskt värde. Mentalt var det ändå en jobbig process, det kändes som om vi splittrade ett 97-årigt liv och med det också pappas och farfars historia. Fast de både varit borta länge, pappa alldeles för länge, har det att farmors hem funnits där ändå inneburit att deras spår funnits kvar. Nu känns det som om också de rensats ut och sorterats bort.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Förstår att det är en jobbig process som ska gås igenom. Hoppas du kommer ut helskinnad på andra sidan.

Postat av: Helena och Justus

Usch, vad jobbigt... Det är så påfrestande när stöttepelare och länkar i kedjan bakåt, som alltid har funnits, försvinner på ett eller annat sätt. Men jag gissar att det känns bra att ha fått en del av de saker som betyder mycket för dig.



Tack för enormt snälla ord om mina bilder! Det var en sådan kick för mig att få fotografera Ceasar med bistånd av hans matte. Jag är ju annars bara van vid att fånga Justus på bild i ett helt oregisserat tillstånd, så det här var något helt annat som jag gärna gör om även med andra hundar. LOVA att du hör av dig om du och Lilla Bästen har vägarna förbi Göteborg!

2009-05-11 @ 11:19:18
URL: http://www.dovier.se
Postat av: Mårr

Uff, tungt, förstår det. Jag var såpass liten när farmors hem "försvann" och mormors hade jag aldrig så starka band till, men vad som än "alltid har funnits" och sedermera försvinner ger ju upphov till märkliga känslor.

Roligt att det fanns saker du ville ha, trots allt, då har du ju med dig små bitar.

2009-05-11 @ 19:05:13
Postat av: KD

@Lotta, Mårr: Det går bra, men det väcker en hel del tankar.

@ Helena och Justus: It's a deal

2009-05-11 @ 21:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback