Underdog

Det är hög igenkänningsfaktor i Underdog.  Johan Kraft vars uppväxt boken handlar om växer visserligen upp i Malmö. Det gjorde inte jag. Men studieåren (första omgången) tillbringade jag där.  Eller snarare i Lund, men påverkan av storstaden är ju ganska stor och många kompisar bodde där.

Torbjörn Flygt som skrivit boken är några år äldra än jag. Det märks, Johans upplevelser är mer samtida med Mr H:s uppväxt. Fem år var stor skillnad när man var liten. Ändå känner jag igen massor. Inte var min mor ensamstående, och inte var vi halvligister - men den typen fanns allt i min lilla stad också. Igenkänningsfaktorn är nästan abnormt hög. Jag småfnittrar mig igenom sidorna, eller ler igenkännande. Är du någorlunda i min ålder tror jag att du också skulle gilla boken.

Kommentarer
Postat av: siv

Står i min väntehylla. Nu hoppade den genast fram några snäpp i prioritetsordningen :)

2009-05-17 @ 19:25:33
Postat av: KD

Hoppas du gillar den!

2009-05-17 @ 19:44:22
Postat av: Lotta

Härlig bok som jag läste för rätt länge sedan.

Postat av: Kristin

Hupps, jag som avskydde den :P

2009-05-18 @ 11:28:31
Postat av: KD

Kristin, du tillhör en annan generation än oss andra. Du är för ung ;-)

2009-05-18 @ 13:05:27
Postat av: KD

Jag är sist med allt, Lotta. Näst sist i det här fallet verkar det. :-)

2009-05-18 @ 13:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback