BUP

Så har vår en vecka långa BUP-kurs startat. Favoritföreläsaren från psyk är tillbaka och håller i veckan. Roligt, intressant men ack så intensivt. Avslutar det hela med tenta på fredag. Jag funderar lite över hur tentan efter fyra dagars kurs kan vara lika lång som den efter sex veckors gynkurs. Bäst att inte grunna vidare på det, känns som om svaret på det skulle kunna ge lite ångest inför fredagen, speciellt som enda lediga kvällen den här veckan är i morgon. Dålig planering av Kandidaten, eller Kandidaten kan egentligen inte råda över planeringen, bara att bita ihop, köra ner huvudet, hålla tummen hårt och hoppas.

Har boostat mitt immunförsvar mot nöffnöffsjukan med hjälp av en liten spruta idag. De flesta kursarna har redan hunnit med det där och många blev tokdåliga tolv timmar efter sprutan och under ett dygn. Återstår att se hur jag mår om några timmar.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Som jag minns det var BUP-tentan väldigt snäll och harmlös, det var gott om tid (inte att plugga till, men att skriva) och gemytlig stämning kring det hela, en av de få jag inte var stensäker på att ha kört.



Det jag minns bäst från kursen är att jag ÄLSKADE Pellings föreläsning om Tourette och OCD, han drog upp en massa evolutionära aspekter och jag går ju igång på sånt, big time :)

2009-11-02 @ 21:44:13
Postat av: Hanna

Hej och hå. Vilken minikurs! Lycka till och hoppas att inte kultingen tar dig :) Kram

2009-11-02 @ 23:00:08
Postat av: Lilla Mysan

Hoppas du klarar dig från biverkningar

Jag går fortfarande i valet och kvalet om och i så fall NÄR jag ska vaccinera mig. Baconfeber vill jag ju inte ha, men frågan är om Mini vill ha vaccin...

Postat av: ami

Hej!

Du klarar tentan om du är med flitigt på föreläsningar + gruppdiskussioner, jättemkt mer plugg än så behövs inte.



De gjorde om tentan fr o m förra terminen och den är inte längre så busenkel som den tydligen varit tidigare (hört från äldrekursare), var t o m några som kuggade:-).



Usch, jag måste också vaccinera mig, men har inte tid att vara dålig alls just nu...

2009-11-03 @ 21:19:45
Postat av: KD

Tack för infon, Ami. Eftersom du gjorde senaste tentan så känns det som om du har koll.

2009-11-03 @ 21:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback