Den där klockan

Alltså, det här med den ändrade tiden. Det är INTE roligt! Man vaknar ju okristligt tidigt numera. Nåja, mycket fick jag gjort innan det blev dags att bege sig till jobbet. Drog ut i trädgården i regnställ. Rafsade ihop fem korgar med löv - det syns inte. Grävde hela landet - min glutealmuskulatur ger sig nu till känna och man kan ju undra hur det känns i morgon. Drog upp det sista av mangolden som vi inte hann förtära innan frosten kom. En hel pallkrage full. Ytterst retligt att den ligger i komposten istället för förvälld i vår frys. Gav mig på ölandstoken och trimmade till den lite - som det var nu gick det inte längre att gå förbi på gången oantastad. Troligen är det väl helt fel säsong för att ansa den men dess dagar är ju ändå räknade så om den stryker med nu eller när vi bygger ut garaget gör väl detsamma.

Förresten kan jag meddela världen att gyn- och obstetriktentan är godkänd. Bara att bära ner den pappersbunten i källaren. Kanske kommer den upp om några år? Kursen var ju kul och inte är det omöjligt att jag sysslar mer med sådana grejor.

Kanske blir det ett inlägg lite senare kväll Sitter på jobbet. Här är aplugnt. Har faktiskt svårt att fördriva tiden.


Kommentarer
Postat av: Annette

Grattis till den avklarade tentan:)

Din trädgårdsenergi verkar otrolig.

2009-10-26 @ 22:33:39
Postat av: Lotta

Buskar verkar tåla mer än man tror, så du lär nog inte bli av med ölandstoken så lätt. ;-)



Grattis än en gång till den avklarade tentan!

Postat av: KD

Tack, hörrni!

Jag som trodde jag kommit på det ultimata sättet att diskret bli av med det där riset, Lotta.

2009-10-27 @ 10:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback