Har förlöst ännu ett barn

Näe, man kanske skulle ta och bli barnmorska istället?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Är du inte (snart) lite överkvalificerad för det? Men läkare på förlossningen kanske?

Postat av: KD

Kanske det, men barnmorskorna får ju allt det roliga. Doktorerna kommer ju in i bilden när det håller på att gå åt skogen. Jag kan tänka mig att "knarka" daglig glädje.

2009-10-17 @ 16:20:31
Postat av: Hanna

Mitt andrahandsval var just barnmorska om jag inte hade kommit in på läkarprogrammet inom en vettig tid. Jag tror på riktigt att det är världens bästa jobb!

2009-10-17 @ 17:11:07
Postat av: Mårr

Obstetriker? (Världens svåraste ord, det känns alltid som om jag tänker/skriver fel.)



Barnmorska är nog "närmare" och häftigare i och för sig, och du lär ju vara kvalificerad :)

2009-10-17 @ 22:01:39
Postat av: Mårr

...och så skickar jag kommentaren innan jag skrivit klart, och sen får man inte komma tillbaka till ditt kommentarsfält på en stund och nu har jag snudd på glömt vad jag ville fortsätta med, men det var nog nåt om att det kanske kunde räcka med en kortiskurs för att det skulle bli tajmat och klart. Hur de lyssnar med den där mystiska träluren skulle jag vilja lära mig :)

2009-10-17 @ 22:04:41
Postat av: KD

Tänk, det undrar jag med. Inget för någon som är gammal och döv som tant Dropp.

2009-10-17 @ 22:31:19
Postat av: KD

... och varför kan man inte använda ett vanligt simpelt stetoskop? Är det någon som provat?

2009-10-17 @ 22:31:58
Postat av: Mårr

Nej, nej, nej, det går inte, då skulle ju den simplaste schimpans till doktor kunna göra det ;)



(OBS!, jag bara skojar nu, all respekt till barnmorskor, de är hur coola som helst.)

2009-10-18 @ 11:32:31
Postat av: Hanna

Oh ja. Jag provade, mååånga gånger, men det gick inte att höra med stetoskopet trots att alla gravid-tidningar påstod att det gick. Det var bara high-tech-lyssnare på MVC dessutom, inga trälurar eller stetoskop.

2009-10-18 @ 16:59:27
Postat av: Sara

En kompis till mig blev inskickad på akut snitt när obstetrikern inte kunde höra barnet och sade att det nog tyvärr hade dött och nu var det "skynda, skynda, nu är det bråttom!" om det nu mot förmodan skulle finnas någon chans. Lilla Elin mådde hur bra som helst, läkaren ursäktade sig senare med att han aldrig lyssnat med trälur förut.



Konstigt att ni inte får lära er det? Undrar varför det är så. En väl förborgad barnmorskehemlighet.

2009-10-26 @ 16:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback