Svamp, för fjärde gången den här veckan ...

Ekorrhjul var det, ja! Och är det! Ganska stressigt ekorrhjul dessutom.
Toleranströskeln sänks. Alldeles för mycket. Surnade till ordentligt på extrajobbet över att personer x och y rullat tummarna i tre dygn. Som vanligt! De tyckte inte de behövde följa städlistorna med daglig städning med motiveringen att det var "SOPERENT". Och det var det väl - förutom de överfulla soppåsarna, kaffekladdet på bänkarna i köket, geggiga speglarna och dammtigrarna i trappa och entré. Aaaaargh! Faktiskt har vi betalt för att JOBBA!!!

Medan jag var på jobbet lekte Lilla Besten med husse och jagade med lillebror. Det har varit mycket skogen för henne på sistone. Det älskar hon. Fast i morse surnade hon till när jag stod stilla och plockade 2,5 l trattisar i regnet istället för att promenera henne.







Kollegan Z på jobbet igår kan man prata både svamp och hundar med. Trevligt! Visade sig att hon väl kände till veterinären som höll på att ta livet av Lilla Besten för ungefär ett år sedan. Hon har visst hutat åt henne rejält när hon var på g att felbehandla Z:s hund. Hade jag känt till hennes historier när Mr H och jag diskuterade anmälan hade jag kanske hittat orken att trots allt anmäla. Det verkar inte vara enstaka händelser det handlar om utan faktiskt ganska så ofta förekommande felbeslut. Skrämmande! Nu kan jag inte göra annat än att gå på mina, taxmammans och kollegans erfarenheter och INTE rekommendera människan till någon annan. Förhoppningsvis dör inga hundar för att jag inte orkar agera.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Oj vad mycket svamp! Mumsigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback