Busy bee

Många tankar snurrar i huvudet. Egentligen inget särskilt, men det är mycket nu. Mesta tiden ägnas åt att sakta komma i ordning i huset. Känns som om det kommer att dröja innan vi har allt på plats, även om vi jobbar ganska hårt för att komma dit.

Mitt i alltihop blev jag utlokaliserad på praktik i Karlstad. Vad jag tycker om det lämpar sig inte att skriva i bloggen. Söndag till torsdag boendes i fuktig källare i det som mina kursare tidigare terminer döpt till sunkiga, lutande huset. Kan väl bara instämma, men det var enda stället som tog emot Besten och mig så det får duga. Duktigt irriterande är det att behöva sitta och köra 27 mil enkel sträcka till praktiken. Hade praktiken på obstetriken dessutom varit kass så hade denna Kandidat varit surare än citroner idag. Nu var den bra. Riktigt bra. Önskar bara att den inte varit förlagd till Karlstad.

Har sett massor och lärt mig massor. Fick ASSISTERA vid tre kejsarsnitt. Förstår ni? Inte kandidata! Assistera! Roligt, roligt!!! Har sett barn vändas rätt i magen inför förlossningen, amniocentes, rädda blivande mammor, kavata blivande mammor, ja mammor av alla sorter. Friska mammor, sjuka mammor. Placentor hit, blödningar dit. Ja helt enkelt massor av obstetrik. Och allt detta med trevlig personal runtomkring mig. Guldpraktik! 

Tog mig friheten att skolka från PBI:n idag. Behöver tid hemma en vardags-
eftermiddag för att ordna saker i gamla lägenheten och i huset. Kände att med den tidsbrist som råder skulle jag bli galen av att sitta på ett PBI-tillfälle. Erfarenhet från tidigare tillfällen har lärt mig att sannolikheten att den inte skulle kännas som bortkastad tid var minimal. Jag har suttit i bilen till och från praktiken motsvarande en arbetsdag den här veckan. Tog helt enkelt tillbaka lite av tidsförlusten. Sannolikheten för att jag får skit för detta tilltag är stor men jag behövde tid och valde att gå på föreläsningarna för att de ger mer fast de inte är obligatoriska. Undrar om det inte är så att PBI:n är obligatorisk för att de helt enkelt vet att vi inte skulle gå dit om vi fick välja ....

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så snopet att bli utlokaliserad, och just NU, med hus och allt. Hoppas det inte är alltför lång tid det handlar om.

Postat av: Mårr

Men har du varit HÄR alltså? Och så är jag inte på huset längre!



Och ja, jag vet hur veckopendlandet suger, jag gjorde det samtliga klinterminer, huvuddelen av tiden - och så Sthlm-Uppsala på fredagar. Fattar inte hur jag pallade.

2009-09-11 @ 22:28:48
Postat av: Mårr

....och vad roligt att praktiken var bra! Det ÄR ett trevligt sjukhus att vara kandidat på jämfört Ackis, eller hur?

2009-09-11 @ 22:29:35
Postat av: KD

Smopet var ordet, Lotta, bara en vecka kvar nu.

Mårr, jag har varit där och hade allt tänkt ringa dig, men gjorde jourer så det var fullt upp. Ska dit nästa vecka igen. Och ja, trivselfaktorn var enormt hög. Betydligt trevligare och mer lärorikt än Ackis.

2009-09-12 @ 07:17:42
Postat av: KD

...och jag fattar inte heller att du orkade, Mårr!

2009-09-12 @ 08:05:04
Postat av: Mårr

Jag vet hur det är, tiden bara rasslar iväg, jag förstår fullkomligt om det inte finns tid över. Nästa vecka har jag också en del jourer och saker kvällstid, men hinner vi höras så hinner vi.



Det var väl just det där med att det var så mycket trevligare än Ackis som gjorde att man pallade - men frågan är om priset var en stroke, det kommer jag aldrig att få veta.

2009-09-12 @ 11:50:28
Postat av: Doktoranden

riktigt bra praktikplatser ska man vårda ömt. Långa pendlingsavstånd tycker man däremot något HELT annat om.

2009-09-12 @ 13:54:43
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Helena och Justus

Åh nej, inte behöva lämna fina nya huset nu... Juvelen och jag förstår verkligen att det inte kan ha känts roligt. Tur i alla fall att praktiken var bra.



På förekommen anledning vill jag nu hinta om att det minsann har uppdaterats med nya Juvelbilder. Och tro det eller ej - många fler kommer! Vi har varit på Öland och där går min kamera alltid varm som en pizzaugn mest hela tiden.

2009-09-14 @ 14:17:55
URL: http://www.dovier.se
Postat av: KD

@Doktoranden: Eller hur!

@Helena: Jag pilar genast dit och kollar

2009-09-14 @ 17:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback