Kartonger ... kartonger ... och fest

Vi packar upp kartonger, men nu har vi i alla fall kommit till det stadiet att det mesta viktiga är förflyttat till skåpen och det sista 20-talet kartonger kan få ta sin tid. Tills vidare får de hålla sig i gamla pannrummet. Pannrummet får bli vår variant på garageförvaring eftersom garaget faktiskt ska användas till det man ska ha det till nämligen ställa bilar i. Eller bil, snarare. Tråkigt nog för Mr H är garaget mest att likna vid en skrubb men det ska väl åtgärdas så småningom.

Vi fortsätter njuta av lantlivet. Träffar andra bybor vid återvinningskärlen, plockar mangold, anmäler oss till gympa i bygdegården, frysen in vinbär, skickar med besökare ätbart från trädgården, förfasas över råheten i trädgården. De här rackarna hittade jag på köksfönstret. Den stora äter den lilla. Naturens gång.

 

Medan Mr H arbetade igår passade jag på att ta en tur i Botan med Prästen. Det var trädgårdsdag, eller vad det nu kan ha kallats. Vi letade rudbeckior med hundnosmitt. Hittade inga, mer än i rabatterna och de kunde vi ju inte gräva upp. Fick bli lite spännande St Paulior istället.

Så hastade vi hem för att ha make-up party med Hanna från Mary Kay, Grannen och Svägerskan. Medan Hanna packade upp sina saker festade vi andra på hallon- och rabarbersmulpaj. Lättlagat, speciellt som Prästen fick ordna smuldelen. Mitt bidrag var att slänga hallon och rabarber i en form och lite kokos över. Sedan gjorde hon sin specialblandning. Väldigt gott! När det blev dags för make-up fick vi fick lära oss allt om hudvård och make-up. Jag handlade för en förmögenhet. Nåja, det var välbehövligt. Vid flytten åkte all make-up i sopen. Sist jag handlade var när jag flyttade till Uppsala. Fem år sedan. Det var definitivt dags för nya, fräscha, bakteriefria produkter. Ser vi konstiga ut på bilderna så beror det varken på fotografen eller oss utan vårt sätt att anlägga sminket. Vi gjorde ett vardagsöga och ett festöga.


Hanna visar hur man gör.


Besten var konfunderad över vårt pysslande.


Svägerska börjar med grunden för make-up. Rengöring.



Hanna visar specialare.


Ovant att se Präste i smink. Hon blev fantastiskt fin.


Jag sminkade mig med, nästa gång är det läge att lära sig borsta till håret när man tagit bort sminksnodden.


Svägerskans har stora, fina ögon med långa ögonfransar. Sminket blev pricken över i:t. Tyvärr syns inte det på min bild. 

Efter sminkningen åt vi mat. Mitt i matlagningen blev det mer spännande än önskat. Vattnet försvann. Från ena sekunden till den andra. Med en vecka i huset hann jag tänka en hel del innan jag drog ut på gatan och kollade om grannarna hade vatten. Det hade de inte. Puh! Inte vårt hus alltså. Då kunde vi lugnt gå in och äta maten och vänta på vattnet. Jag bjöd på limelax, potatisklyftor, rabarbersalsa och varm gurka. Det var gott, men hade nog varit ännu godare om jag kommit ihåg att slänga i limeskalet jag rev. Det hittade jag nu på morgonen när jag skulle diska det sista.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hm... en sminkkurs skulle nog jag behöva, sa hon som aldrig, alltså ALDRIG NÅGONSIN, ens använt läppstift...

Postat av: Mårr

Uh, prata inte om att slänga gammalt smink säger hon som använt samma låda ögonskugga (ja, det blir inte så ofta alltså) från Dior sedan -98. Ryyys.

2009-09-06 @ 22:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback