Vädret borde skämmas!

Vädret kan ta och växa upp, klippa sig och skaffa ett jobb istället för att hålla på så här. -20 grader, det är ju helt omänskligt. Och otaxligt för den delen. Lilla Besten klarar nätt och jämt en kort promenad, det är svårt att gå när man vill hålla alla fyra tassar i luften samtidigt och hela tiden.

Kursare K köpte klänning till examen idag. Jag var med som smakråd. Hon hittade en mycket elegant klänning, satt som en smäck. Den blir perfekt till examen. Själv lyckades jag inte ens hitta någonting jag ville prova. Får nog ta en vända till Stockholm nästa vecka. Någon som har tips på var man kan hitta någonting snyggt? Måste hitta klänning både till postklin och till examenshögtiden.

Efter dagens shoppingtur fikade vi en stund. Så skönt att få sitta och prata med en klok och förståndig människa. Det är synd att de som jag har mest gemensamt med i klassen har mycket på sitt håll. Det får väl bli fler träffar när vi börjar jobba...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag och terriern instämmer till fullo i första stycket, även om vi inte har riktigt lika kallt. Schäfertanten bryr sig inte om vilket, bara hon får gå ut. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback