Påven Johanna

Högen, vid sängen, av böcker växer. Försöker komma ikapp, men det går långsamt. Med stor beslutsångest har jag betraktat högen. I vilken ordning bör jag ta mig an dem? Kom fram till att kronologisk var det som gällde. Kronologisk , i den mening att jag läser dem i den ordning jag fick dem. Nu har jag gjort ett undantag och dykt in mitt i högen. Tog julklappsboken från veterinären, Påven Johanna, av Donna Woolfolk Cross.

Huruvida det verkligen funnits en kvinnlig påve är inte en diskussion jag tänker ge mig in i. Oavsett vilket så är det en fängslande berättelse på inte mindre än 435 sidor. Där finns allt; läkekonst, historia, äventyr, människoöden och lite romantik (inte mitt favoritämne att läsa om, men det var så begränsat att jag överlevde). Helt klart en bok att rekommendera. Tack, veterinär´n.

Kommentarer
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

Hej! :)

Hoppas du har en bra helg!

Svara gärna på dagens fråga i min blogg;

http://jyees89.blogg.se/1207994349_dagens_frga.html'
Kram.

Postat av: Lilla Mysan

Varsågod :-) Kul att du gillade den, det gjorde jag också!

2008-04-12 @ 19:41:54
Postat av: siv

Åh, den där har stått i min väntehylla i vad som känns som tusen år, kanske borde läsa den snart.

2008-04-18 @ 11:14:01
Postat av: Kandidat Dropp

Ja, gör det. Vore kul att höra vad du tycker.

2008-04-19 @ 13:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback