Socialt

Tisdagen var en social dag. Långpromenad i Hågadalen med kusin vitamin, som tillfälligt är i denna stad, på förmiddagen. Detta möjliggjordes tack vare strejkande sköterskor. Tack! Tack! Internt meddelande till kusin: Has-Has! Has-Has!

På kvällen:
Maria Möller show. När Mårr tipsade om att den fanns kände jag att det måste jag ju se, så Mr H och jag drog med Nahlbommarna och Hemmingssonnarna. Klart lyckat. Första gången jag la märke till Möller var i Babbens pratprogram. Marias imitationer av Carolina Gylling och Carola var i särklass, men att hon är en skolad sångerska hade jag missat helt. Villken pipa! Musiken var en stor del av showen och även om det inte alltid var i min  smak (som tondöv utvecklar man en mycket simpel musiksmak) kunde jag ändå njuta av hennes fantastiska röst. Det är inte många föreställningar kvar nu i vår, men passa på att se showen i höst eller när hon är ute på sin turné i vår/sommar.

För övrigt har jag idag på mottagningen äntligen känt på ljumskbråck. Trodde nästan jag skulle få gå igenom utbildningen utan att känna på några. Högst irriterande att det inte dök upp några varken på akuten eller på nedre gastro. Men nu! Äntligen! 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Maria Möller SKA jag se, när hon kommer till en plats nära mig under hösten. Har sett en henne live, sjungnade och stå-uppande, under ett kortare framträdande och hon är helt suverän. :)

Postat av: Kandidat Dropp

Klokt beslut :-)

2008-04-23 @ 15:47:29
Postat av: Lotta

Ha! Nu har jag bokat biljetter till Göteborg, 19:e september.

2008-04-24 @ 09:41:26
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: Kandidat Dropp

Härligt! Du kommer att gilla det.

2008-04-24 @ 16:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback