Inskrivningsslav

Det är kandidaterna som undersöker patienterna och skriver in dem på avdelningen. På avdelningen finns ett undersökningsrum. Idag är det tre patienter, kandidaterna får var sin. Kandidaterna får göra upp om i vilken ordning de ska ha rummet. Tiden är knapp. Undersökningsrummet är upptaget. Där dikterar överläkaren. Diktera kan man göra vid nästan vilken dator som helst på avdelningen. Kandidaterna får snällt vänta tills överläkaren är klar med sin diktering. Först då kan de använda rummet.  

Rubriken är inskrivningsslav, det hade lika gärna kunnat stå "slösa inte med min tid" eller "sjukhushierarkin i ett nötskal".


Kommentarer
Postat av: Lotta

Du får trösta dig med att jullovet kommer närmare. Och närmare. Och närm... :)

Postat av: Hanna

Det verkar vara likadant överallt. Det är det jobbiga med att vara kandidat, man är aldrig välkommen. Har man tur får man kanske läsa på journaler på ssk/uskornas datorer men så hinner man aldrig läsa klart för de behöver datorn.. Vilket de såklart har rätt till, men själva grejen med att vara till besvär och ändå vilja lära sig och få godkänd kurs är inte alltid helt lätt.

2008-12-16 @ 19:21:41
Postat av: Mårr

....och närmare...

2008-12-16 @ 20:18:00
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: KD

Jag tycker bara att när vi obetalt gör det jobb de får betalt för att göra kanske vi i alla fall skulle beredas möjlighet att faktiskt utföra det.



Dessutom är vi där för att lära oss, men i många fall är det ingen undervisning alls ... de bara ser oss som slavar.

2008-12-16 @ 20:26:44
Postat av: Mårr

Nu är jag astråkig...men det blir inte direkt bättre på den fronten efter examen.

2008-12-16 @ 23:02:48
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: KD

Men då får jag i alla fall betalt för att vara där ... om de då slösar med min tid kan jag leva med det :-)

2008-12-17 @ 07:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback