Neurologignäll

Så var det dags för sista rycket den här terminen, neurologi. Tre veckor. Tydligen ännu en kurs som tidigare var sex veckor men nu är neddragen till tre. Tyvärr har man inte skurit i innehållet i samma utsträckning. Ser ut att bli långa dagar. Krävande. Mycket förberedelser. Ambitiöst från kursledningens sida. Och nog bra tänkt. Jag önskar bara att jag kunde uppskatta det hela, att jag inte var så trött. Vet inte om jag håller ihop till jul.

Anno horribile sa drottning Elizabeth för några år sedan. Tja, det skulle väl det här året vara för Mr H och mig. Mentalt och fysiskt utmattade är vi. Ingen av oss som har orken att dra. Någon kur finns inte. Bara att bita ihop och ta sig igenom.

Någonstans känns det ändå skönt flera kursare idag uttryckte liknande tankar, trots att de (åtminstone på ytan) inte verkar vara mitt i sitt anno horribile. Det gör min utmattning något mer legitim.
Jag sa ju att jag skulle gnälla!!!!!!

Ps Idag fick vi lära oss att om man petar sig i örat så hostar man. News för mig, men ....

Kommentarer
Postat av: ami

Här kommer lite hopp...



Det ser megaspäckat ut på schemat, men det är inte alls så farligt! Visst, det är många seminarier att förbereda till, men det är lärorika diskussionsseminarier, inte förhör som man behöver vara nervös för. Sen är tempot väldigt lugnt på avd mm också, så du kommer inte behöva stressa ihjäl dig, jag lovar!



Du kommer fixa denna termin också, hur mycket anno horribile det än är. Du är grym!!



Massor med kramar!

2008-12-08 @ 20:42:24
Postat av: ami

Här kommer lite hopp...



Det ser megaspäckat ut på schemat, men det är inte alls så farligt! Visst, det är många seminarier att förbereda till, men det är lärorika diskussionsseminarier, inte förhör som man behöver vara nervös för. Sen är tempot väldigt lugnt på avd mm också, så du kommer inte behöva stressa ihjäl dig, jag lovar!



Du kommer fixa denna termin också, hur mycket anno horribile det än är. Du är grym!!



Massor med kramar!

2008-12-08 @ 20:44:02
Postat av: KD

Tack Ami, det där behövde jag höra ...

2008-12-08 @ 21:10:37
Postat av: Mårr

Instämmer med föregående talare.



Anno horrible, det kan man väl lugnt säga - jisses vad bra vi ska få det nästa år, hörru! :)

Postat av: Mårr

men jag blir tokig, VARFÖR äts mina kommentarer upp här gång på gång?



Ville bara säga....hang in there, vi måste få ett bättre år nästa år. Så är det.

2008-12-08 @ 22:19:15
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: KD

Jo, det måste VI. Ditt år tillhör också den usla skaran ...

2008-12-09 @ 07:09:44
Postat av: KD

Kram till er båda. Ami, som muntrar upp när jag behöver det och Mårr som kämpar på och (tror jag) behöver uppmuntran som jag.

2008-12-09 @ 07:51:54
Postat av: sara

Det där var en sån där test på hur knäpp man är va?! Självfallet fick du mig att peta mig i örat. Inte hostar jag för det! Eller ska jag prova med en strumpsticka månne?



Och du håll ihop. Bit ihop. Och så småningom bryt ihop. Men inte än. Håll ut!

2008-12-09 @ 10:48:59
Postat av: Lilla Mysan

Äh, jag hostar aldrig när jag kliar mig i örat. Däremot nyser jag när jag tuggar tuggummi :)

2008-12-09 @ 13:19:35
Postat av: KD

Jadu Sara, inget test från min sida. Och jag rekommenderar inte strumpsticka. Möjligen var det ett test från neurologen för att se om vi kandidaterna var dumma nog att tro på det. Inte hostar jag heller. Det värsta är att jag glömt anledningen till varför man skulle hosta. En "referred pain grej, fast utan pain då tror jag att det var". Mårran, vilken nerv kan man peta på där? Glossopharyngeus?

2008-12-09 @ 16:18:22
Postat av: KD

Det där måste jag/se höra, Lilla Mysan. Din julklapp är klar. 18 paket tuggummi. :-)

2008-12-09 @ 16:19:08
Postat av: Lilla Mysan

Det är bara V6 med extra fluor som får mig att nysa av någon underlig anledning. Så jag hoppas de där 18 tuggummipaketen är av det märket, annars lär du bli besviken :)

Hur länge kan man förväntas att en peritonitretning efter en minor blödning kan tänkas kvarstå? Det är inte så skönt, faktiskt. Pneumoperitoneumet börjar tack och lov att släppa iaf

2008-12-09 @ 21:16:37
Postat av: KD

Jag måste nog reklamera 18 paket Hubba-Bubba.

2008-12-11 @ 06:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback