Onsdag 6/6

image332


Det blev en ganska kort stund på stranden idag. Mr H som är en känslig (Ha! Ha!) natur gav upp tidigt, dels pga blåsten (röd flagg) och dels pga solens starka strålar i går. Med vallonblod i ådrorna och ett annat pigment än den blonde mannen vid min sida blev jag inte alls lika röd som han igår och ville därför ha mer sol idag, så jag fortsatte solandet och badandet vid poolen under eftermiddagen.

image341

Sen eftermiddag beblandade vi oss åter igen med lokalbefolkningen och tog bussen in till Rethymnon. Vi strosade runt där hela tiden ackompanjerade av det pneumatiska kippandet från mina 60 kronors sandaler. De är inköpta i Thailand och har ledsagat mig på många resor, på land och i vatten. Varje resa har jag varit förvånade över att ett par sandaler för 60 kronor kan hålla så länge. Mina 600-kronors Adidas som jag hade innan dessa gick sönder efter två dagar. Men nu är det slut med Thailandssandalerna. Det pneumatiska kippandet har tillkommit den har semestern och är alltså inte någon fantastisk accessoar. När vi kommer hem åker de i soptunnan.


image333


image342

image343

image334

image336

image344

image346

Planen för dagen var att vi skulle gå in i fortet och sedan strosa runt ett par timmar innan middagen. Ett stängt fort och Mr H:s diskbråck ville annorlunda. Vi fick istället titta på fortet från utsidan och sedan snabbt hitta ett ställe att äta eftersom diskbråcket i vårt sällskap behövde sitta ner en stund. Hittade en restaurang under en pergola i en trång gränd. Att sitta där tillsammans med mannen man tycker om och titta på människorna som går förbi efter en lat dag i solen var fantastiskt fint.

image335


image337


image345

image347

Förresten skedde dagens Lassie utanför fortet. Vi mötte systrarna Kallur. Det är i alla fall jag övertygad om. Mr H påstår att jag har helt fel ? men vad vet han?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback