Wroom with a view

Sommarlov! Det betyder djupdykning i bokhyllan. Hittade Peter Moores "Wroom with a view - Milan to Rome on a '61 Vespa". En rar liten bok som far en att vilja ragga upp narmsta skrothog till Vespa och ge sig ut pa en langtur. Kopte boken pa en av Australienresorna, men kom aldrig till skott att lasa den. Varfor vet jag inte. Nu har jag slukat den fran parm till parm. Det finns massor att relatera till i den. Ar det nagon som kan Italien och italienare genom empiriska studier sa har jag en stark kansla av att du kommer att gilla boken annu mer (Ingenjor'n du kan lana min bok). Det racker nog forresten om du kort bil i Italien sa hittar du massor att relatera till.

Peter ar en australiensisk journalist/forfattare som delvis forsorjer sig genom att skriva reseskildringar. Just den har boken handlar om hur han uppfyller sina tonarsdrommar och drar runt pa en Vespa (byggd det ar han foddes) strax innan han fyller 40. Se, det kallar jag att gora nagonting konstruktivt av sin 40-arskris. ;-)

Kommentarer
Postat av: Ingenjörn

Jag vill låna, jag vill låna!! :)

Postat av: Kandidat Dropp

Den kommer ...

2007-06-03 @ 21:43:04
Postat av: Ingenjören

Det gör din skiva också när min man (sic!) lyckats plocka in den från bilen så att jag kan kopiera..

2007-06-04 @ 07:49:03
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Kandidat Dropp

Oh, ar han inte ingenjor ????
;-)

2007-06-04 @ 17:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback