Kvinna i grönt

Mr H:s post-op kasse med böcker är fulladdad med Arnaldur Indridason. Böckerna blir bara bättre och bättre ju mer kandidaten läser av Arnaldur. Jag försjönk djupt i "Kvinna i grönt". Det var en otäckt fascinerande skildring av en kvinna som misshandlades psykiskt och fysiskt av sin man. Det kändes äkta. Jag har hört samma sak fast i olika versioner på extrajobbet. Riktigt bra bok. Och nej, det är ingen "offerskildring". Och ja, det är fortfarande en kriminalroman, ingen larvig snyftare. Misshandeln är egentligen inte det centrala i boken - ändå bär berättelsen om den boken framåt.  Tycker absolut att ni ska läsa den eller någonting annat av författaren. Kanske ska man läsa böckerna i ordning? Huvudpersonerna återkommer ju hela tiden och det händer saker med dem som kanske förvirrar om man inte läst tidigare böcker.
Den här personen tyckte inte som jag.
De flesta här gjorde det.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja ja, jag ska testa. Men först ska jag läsa de två hyllmeter jag redan har med olästa böcker... kanske.

Postat av: Kandidat Dropp

Ha! Ha! Den piken tog :-)

2007-11-18 @ 21:42:56
Postat av: Lotta

Hm, det var ingen pik, det är en stressfaktor. :-) Förstår inte varför jag envisas med att köpa nya böcker hela tiden trots att jag har massor av olästa. Och de som ligger längst ned i högen (ja, de olästa är en "hög") har legat där i flera år...

2007-11-19 @ 07:04:35
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: Kandidat Dropp

Hrm, ska inte säga någonting om nästa bok jag läser, Lotta....

2007-11-19 @ 17:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback