GOTT NYTT 2010

Så börjar de dyka upp här och var. Sammanfattningarna över det gångna året och decenniet. Och jag känner att jag vågar inte fundera på att göra ett försök, åtminstone inte om jag ska behålla min själsliga hälsa. Nöjer mig just nu med att det finns en någorlunda klar färdplan fram till slutet av augusti 2010. Examen 16:e januari, därefter en lång och efterlängtad ledighet så underläkarvikariat inom psykiatrin from mars tom augusti. Var jag jobbar sedan har jag noll susning om, men har man väl haft ett jobb som doktor - förhoppningsvis utan att klanta sig alldeles - så ska man väl kunna hitta ytterligare ett vikariat innan AT. 

Arbetsvillkoren inom landstinget är väl inte särdeles lyckade och den påstådda läkarbristen gäller nog mest ST, inte nyutbildade doktorer, i alla fall inte den som vill vara i Uppsala och Stockholm om jag får tro mina kursare och deras svårigheter att hitta jobb. Nåja, det tänker jag inte orda mer om just här och nu. Passar på att önska alla ett riktigt GOTT NYTT 2010 och susar iväg till dagens underhållning: Sista passet på extrajobbet. Man ska aldrig säga aldrig, men just nu finns inga fler pass inplanerade och ärligt talat hoppas jag att det förblir så. Var sak har sin tid.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ett riktigt Gott Nytt År till dig med!

Postat av: Annette

Jag vill också önska er ett Gott Nytt År.

Du får säkert något trevligt att göra framöver.

2009-12-31 @ 21:51:38
Postat av: Marie

Detsamma såklart!!!

2010-01-01 @ 01:48:39
Postat av: Lilla Mysan

Gott Nytt År!

Men hörrö, du skulle ju vara arbetslös tillsammans med mig! Hrmf!

2010-01-01 @ 22:27:08
URL: http://lillamysan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback