Jag borde ha vetat bättre

Jag borde ha vetat bättre än att be Mr H hämta mig inne i centrum i rusningstrafik. Jag vet ju vad de defensiva uppsalabilisterna, vägarbeten och bristen på trafikplanering gör med hans humör. Fast den här gången var han lite stillsammare än vanligt i sina kommentarer, han svor inte ens. När jag satt mig i bilen sa han bara lugnt och stillsamt: Det är inte värdigt för rationella och mogna människor att köra i den här staden. Stadsplanerarnas högsta syfte är att vi inte ska köra bil i staden. Också alla dessa trafikanter som gör allt annat än kör. De SMS:ar, sitter och pratar. De kan ju inte ens trafikreglerna. Det kommer en fotgängare som har rött när de kör runt hörnet. Då tänker de: Nämen, vänta! Jag stannar. ".

Kommentarer
Postat av: Mr H

det handlar mest om en hemmabyggd "anger management"-kurs.

Och det fungerar hyfsat so far.

2009-12-09 @ 06:41:58
Postat av: Lilla Mysan

De enda förarna som inte är defensiva i den här stan är busschaffisarna. De är offensiva så det räcker för hela Uppsalas befolkning! Det är inte en gång man nästan blivit mosad av en buss.

Postat av: KD

Jodu, de har verkligen anammat devisen "Störst går först".

2009-12-09 @ 21:09:16
Postat av: annette

Det låter som i Lund ungefär, där vimlar det även av ej ljusutrustade cyklister som far fram överallt.

2009-12-10 @ 12:46:55
Postat av: KD

Jo, lundensarna är lika galna ...

2009-12-10 @ 15:27:01
Postat av: KD

... för många år sedan var jag en av dem ...

2009-12-10 @ 15:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback