Klamydia

Mina hibiskusar är ledsna. Det har kommit något vitt ludd på dem. Klamydia, hävdade Juristen och Prästen glatt och väldigt bestämt när de var här och glöggade förra torsdagen. Möjligen, tänkte jag, fast som nästan doktor tror jag mer på mul- och klövsjuka. Skulle hibiskusar få humansjukdomar och vem skulle i så fall haft sex med dem?

Fast när Juristen och Prästen sedan ömsom kallade hibiskusarna för azaleor och i nästa andetag för prästkragar så insåg jag att deras kompetensområden mer handlar om paragrafer och psalmer. Någon som har något bättre tips än klamydia? Och ifall ni undrar så kom förslagen innan glöggen ...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tja... mul- och klövsjuka – varför inte? Om de hostar kan det vara kvarka, eller kennelhosta. :)

Postat av: Annette

Hibiskusar har lätt för att få ohyra och annat skräp. Det finns säkert något giftig spray att köpa för ändamålet i blomsterhandeln.

Jag brukar duscha växterna med ganska varmt vatten och försöka tvätta av med diskmedels lösning det har fungerat många gånger och känns lite nyttigare( inte för att jag tror du tänker äta den)

Annars kan du nog ge lite antibiotika svårt med dosering kanske hmm.

2009-12-15 @ 21:32:58
Postat av: Mårr

Jag tänker "spinn". Ser nästan ut som vit spindelväv, brukar gå att bli av med om man är lite envis.



http://www.blomsterframjandet.se/website1/sd_page/159/1/index.php

2009-12-15 @ 22:11:40
Postat av: Lilla Mysan

Spinn? som Mårr säger.

2009-12-16 @ 13:21:49
URL: http://lillamysan.se
Postat av: Boman

Hmm, spinn eller bladmögel av någon sort.

2009-12-16 @ 18:21:45
URL: http://bomanskassar.wordpress.com
Postat av: KD

Spinn ligger nog betydligt närmare sanningen än klamydia. Tack för hjälpen!

2009-12-16 @ 22:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback