Sparkad

I vår lilla by här ute på landet sandar man inte, inte heller saltar man. Man kan nästan tro att det är en riktig norrlänning som sköter vägunderhållet, en som kan det där med vintervägar. Det innebär att vi slipper den värsta modden och den kompakta isen som saltivrarna skapar inne i stan. Och de små granntanterna kan sparka sig ner till affären. Det ser så mysigt ut där de susar fram på sina sparkar. Och jag som trodde att sparkar var utdöda. Jag har väl bara tillbringat för mycket tid i stan, kan tänka.

Ps. Numera är undersköterskefrisyren dumpad och jag har fått vad Mr H kallar feministlugg. Ganska gulligt om jag får säga det själv. Och jo, det fanns visst en bra frisör till i Uppsala. Svägerskan hittade henne med och efter ett förvirrat år med panikklippningar här och där är jag åter nöjd.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Nästa steg måste väl bli att du skaffar dig en spark, och blir en liten mysig granntant, du också. ;-)

Postat av: Mårr

Attans, jag som hela tiden har undrat hur en undersköterskefrisyr ser ut - nu lär jag aldrig få se den, va? :)

2009-12-31 @ 00:08:12
Postat av: KD

@Lotta: Mysig ligger inte för mig :-)

@ Mårr: Alltså, du vet hon sångerskan som delar ut lotter i miljonlotteriet. Hon har en, må vara något spejsad, men dock undersköterskefrisyr. Jag brukade kalla det norrlandsfrisyr på 80-talet, om det nu kan vara någon ledtråd.

2009-12-31 @ 12:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback