Linser

Mr H har skaffat linser. Det påminner mig om när jag gjorde det - för en sisådär tjugo år sedan. Det var skönt att bli av med de förhatliga glasögonen och hade det inte varit för att jag avskydde glasögonen så hade jag kanske inte stått ut under tillvänjningen. Att sätta in dem var ett helvete, att ta ut dem likaså. Varje gång spottade, fräste, grinade och snorade jag. Blev kallsvettig och satt säkert i en timma. Först ville de inte fastna i ögonen, sedan ville de inte lossna från dem.

Mer än en gång kliade jag mig i ögat och plötsligt var linsen någon annanstans än i ögat. I BH:n, på golvet, på bordet. Ögonen var konstant torra, men jag vande mig och trivdes till slut väldigt bra. Ända till den dag jag började jobba. Kontor + dator + linser = inte kompatibelt. Så sedan länge är jag tillbaka till glasögon och numera trivs jag finfint med dem.

Kommentarer
Postat av: Helena och Justus

Jag skaffade också linser för typ halva livet sedan, och det var verkligen en långdragen procedur varje gång jag skulle sätta i eller ta ur dem. Men det var så himla skönt att bli av med glasögonen, så det var värt varje minut av pillande i ögonen. Numera går linsmeckandet på bara några sekunder och jag är fortfarande glad att jag har dem. Sannolikheten att jag skulle försonas med glasögonen på samma sätt som du har gjort är nämligen nere på noll :-).

Postat av: Helena igen

Glömde att tacka för dina snälla ord om mitt vardagsrum. Jätteroligt att höra att du blir inspirerad av mina bilder och att du sparar idéerna för framtida bruk!

2009-02-12 @ 10:38:38
URL: http://vitbalansen.blogspot.com/
Postat av: Lotta

2009-02-12 @ 11:32:19
Postat av: Lotta

Känner igen mig i din story, den kunde ha varit min. Och glasögon funkar bra, utom när det regnar, när det är kallt ute och man kommer in, och... och vid ungerfär 47 andra tillfällen. Men linser lär det aldrig mer bli.



2009-02-12 @ 11:34:00
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: Marie

Hade glasögon i ett gäng år (9-15 ungefär), därefter linser i en evighet (började med såna hårda, hemska som man KOKADE varje dag), sen laseropererade jag mig -98 och det var en befrielse.

Nu är jag halvblind av andra orsaker, och on top of det börjar jag bli presbyop också, så nu är det brilla på igen. Suck.

2009-02-12 @ 21:02:40
Postat av: KD

@Marie: Hrm, jag har precis införskaffat mina första progressiva ....

2009-02-12 @ 21:54:08
Postat av: Anonym

@Lotta: Jodu, de där 47 tillfällena känner jag till. För att inte tala om hur jobbigt det är att kyssas när båda parter har glasögon.

2009-02-12 @ 21:54:52
Postat av: KD

@Lotta: Jodu, de där 47 tillfällena känner jag till. För att inte tala om hur jobbigt det är att kyssas när båda parter har glasögon.

2009-02-12 @ 21:55:20
Postat av: KD

@Helena: Det blir spännande med Juvelens valpar. Finns de nära dig så vi får se fina kort?

2009-02-13 @ 08:31:04
Postat av: Hanna

Här har jag också glasögon och är ändå rätt nöjd med det, det döljer att mina ögonbryn sitter aningens ojämt av naturen. Försökte dock med linser för ett par år sedan men det var så traumatiskt med den optikern av utländsk ursprung som sa "titta upp, titta upp", vilket jag då gjorde och han blev arg och skrek, "nej nej, titta neeeer" samtidigt som han höll mina ögonlock öppna och försökte trycka in linsen. Jag beställde 20 par och det var ungefär så många gånger jag provade att använda dem, men det var aldrig så bekvämt tyvärr och tog typ en halvtimme att pilla in per öga. Gah!

2009-02-13 @ 09:24:45
Postat av: Hanna

Och just det. Att pussas med glasögon på bara ena parten är jobbigt också tycker jag, man får ju avtryck från hans näsa och kinder så man måste putsa glaset direkt. Men ändå, ett i-landsproblem :)

2009-02-13 @ 09:26:39
Postat av: Helena och Juvelen

Nja, valparna kommer att finnas på 25 mils avstånd, men om jag känner mig själv rätt så lär jag åka i skytteltrafik dit. Min syster bor "bara" nio mil därifrån, så det går ju att slå flera flugor i en smäll när jag åker dit.

2009-02-13 @ 12:20:33
URL: http://www.dovier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback