No more peabrain

Jag var vaken när Mr H gick till jobbet i morse. Exakt 4:47 stängde och låste han ytterdörren. Jag halvblundade och låtsades sova. Förberedde mig på en taxattack. Det kom ingen. När klockan var 4:49 hade jag hört porten till trapphuset slå igen, Mr H sätta sig i bilen, starta motorn.

I samma sekund som han körde iväg och det var klart att han inte skulle komma tillbaka för att hämta någonting hörde jag henne hoppa ner från gästsängen. Tass, tass ... tass, tass. Så dök ett litet huvud upp ovanför sängkanten på Mr H:s sida. Det försvann igen och hon tog sats. Upp i sängen. Den här gången var jag beredd. Stoppade henne på armlängds avstånd, öga och öra klarade sig från den toxiska tungan idag. Vände på mig, sa kom och hon borrade ner sig mot min rygg.

Vad ger ni mig för det? Det fräcka lilla stycket väntar ... inte tills han stängt ytterdörren ... utan tills han faktiskt kört iväg. Så hon är säker på att han inte kommer tillbaka. Det är nog dags att sluta säga att hon har valnötshjärna.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Herregud, hon är ju tax! Förstår inte att du är förvånad? ;-)

Postat av: Anonym

Du har en enkel och rolig utmaning att hämta hos mig. Hoppas länken funkar, annars hittar du den nog ändå. ;-)



http://vallterrier.wordpress.com/2009/01/29/sjatte-mappen-sjatte-bilden/

2009-01-29 @ 18:02:45
Postat av: Mårr

Jag har sagt det förr - hon är ett GENI!!!

2009-01-29 @ 18:31:36
Postat av: KD

Jodå, jag hittade den Lotta. Återkommer till den.

:-)

2009-01-29 @ 20:31:06
Postat av: Anonym

Jag har aldrig kopplat ihop ordet geni och tax förut. Envis och tax, jo det har hänt.

2009-01-29 @ 20:31:49
Postat av: Mårr

Då är det dachs (!) att göra det.



:D



(Ibland överträffar jag både mig själv och Oldsberg)

2009-01-30 @ 07:23:50
Postat av: KD

Gapskratt Oldsberg har ju inte skuggan av en chans i jämförelse med dig.

2009-01-30 @ 15:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback