Toxisk tunga ...

Mr H smyger upp så tyst de här mornarna när han måste lämna hemmet redan halv fem för att gå på morgonpasset. Ofta vaknar jag inte alls. Inte förrän han stänger ytterdörren. Det är nämligen signalen för en taxattack, signalen för att det är fritt fram att hoppa upp i husses och mattes sängar för nu finns ingen hemma som protesterar. Det som väcker mig är att ett hårigt monster med viftande svans och toxisk(*1) tunga slickar mitt öga eller i mitt öra. 

Så dags orkar jag inte skälla på henne, och det vet hon, utan vänder mig bara bort från den toxiska tungan och somnar om. Hon finner sig i det och borrar ner sig tätt intill min rygg. Jag har levt i tron att det är för att hon vill ligga nära matte, känna sig som en del i flocken, men frågan är om det helt enkelt inte är ett sätt att försöka putta mig ur sängen.

(*1) Med tanke på vad hon stoppar i sig när vi är ute och går måste tungan vara toxisk. Hästskit är väl det man har lust att berätta om, men det finns mycket annat kul att tugga i sig när man är på promenad....

Kommentarer
Postat av: Helena och Juvelen

Morgonmys med blöta hundslafsar är ju bara för mysigt :-). Men visst blir man lite misstänksam över var hundtungan har varit och valsat...!

Postat av: KD

Jo, lite mysigt är det. Svårt att bli arg, eller hur?

2009-01-27 @ 13:40:04
Postat av: Mårr

Ja, jag undrar vad man har fått ta del av genom tiderna - fast det är säkert stärkande för immunförsvaret! (Tror definitivt mer på det än de där Pro-jävla-active eller vad det nu är de gör reklam för på Tv.)

2009-01-27 @ 15:44:07
Postat av: KD igen

Det är nog lika bra man inte vet vad man tagit del av ... Men med tanke på vad Lilla Besten tuggar i sig/rullar sig i när vi är ute borde jag definitivt inte ha den här förkylningen nu ...

2009-01-27 @ 16:25:12
Postat av: Mårr

Hmpf. Då är det DU som gjort fel, inte lilla Besten, kom ihåg det! ;)

2009-01-27 @ 17:14:12
Postat av: KD

Hon borde få slicka mer helt enkelt?

2009-01-27 @ 17:24:54
Postat av: KD

... eller äta mer skit? ;-)

2009-01-27 @ 17:25:22
Postat av: Mårr

Rätt skit? :)



(Nu har jag fjäskat för lb i mina kommentarer, vilken enorm fadäs att nämna Juvelen och inte henne! Hur många korvar krävs för att ställa allt tillrätta?)

2009-01-27 @ 22:59:55
Postat av: KD

Hon är snarstucken lilla fröken. Kräver många korvar :-)

2009-01-28 @ 06:13:11
Postat av: Lotta

Kör stenhårt på Mårr's teori; hundpussar är stärkande för immunförsvaret (och det kan ju förklara en del). :)

2009-01-28 @ 07:25:32
URL: http://vallterrier.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback