Lugn helg

Det har varit en alldeles särdeles lugn men arbetsam helg. Efter två dagar intensivt arbete med hemtentan på extrakursen, Mäns våld mot kvinnor - fördjupningskurs,  är den nu inskickad med fyra dagar till godo. Återstår att se om jag borde använt de fyra dagarna till hemtentan eller om jag blir godkänd ändå. Tyvärr var frågorna ställda så att man inte själv fick analysera utan bara rapa upp genusmänniskornas syn på världen. Dessa teorier som presenterats som fakta men varit lika långt från vetenskap och beprövad erfarenhet som sossar är från moderater. Det var motigt att skriva tentan. Inspirationen var fjärran, men nu har jag fått ihop mina sidor, dock utan att vara stolt över dem.

Lilla Besten ligger utmattad i sin korg. Hon har varit på week-end resa till Västergötland med mattes lillebror. Jakthelg för tre grabbar och lilla fröken tax. Hon har haft det bra. Sovit gott i broderns säng (han klagade av någon anledning på sömnbrist när han lämnade tillbaka henne) och jagat rådjur. Har som vanligt drivit som den kung hon är. Hon var visst väldans stolt när de sköt ett rådjur för henne och hon äntligen fick bita tag i benet. Matte som känner sin hund och vet att ordet loss inte ingår i hennes vokabulär frågade brodern hur de fick loss henne från rådjuret. Då såg lillebror besvärad ut men konstaterade att förr eller senare blev hon ju tvungen att byta bettgrepp och då fick han passa på att dra bort henne.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Kungliga bettbästen, ja må hon leva! :)

2009-11-22 @ 20:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback