Förlossningen

På förlossningen idag. Hade tur och fick följa en hel förlossning, från det att kvinnan kom in till dess att barnet var ute. Det blev en flicka. Förlossningen var ett skolboksexempel och mamman så duktig. Det var en ynnest att få vara med om det lilla miraklet. Och jag var verkligen med. Deltog. Mamman och pappan gjorde jobbet men jag arbetade bitvis hårt med att hjälpa mamman. Rena rama träningspasset att hålla ben och fötter på rätt ställe när mamman spjärnade emot.

De var så lyckliga över födseln att ögonen tårades. Det gör de vid varje förlossning. Jag blir så rörd. Det är så fantastiskt när det föds små friska, fina barn.


Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Wow!

hjärta

Postat av: Hanna

Vad kul att du fick vara med och vara delaktig! Det är verkligen fantastiskt med förlossningar. Just då är det bara livet som gäller och man hoppas det bästa för varje nytt barn. Var med på flera stycken när jag gjorde projektarbetet på gymnasiet. Att föda själv var förstås riktigt jobbigt, men resultatet är så fint att det är värt det.

2009-10-14 @ 18:36:20
Postat av: Petra

Ja, det är verkligen häftigt att få vara med. Jag tjöt en skvätt på samtliga "mina" förlossningar.

2009-10-15 @ 19:34:14
Postat av: KD

Oj, Hanna, vad gjorde du för projektarbete? Det låter spännande.

2009-10-16 @ 09:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback