Trädgård


Jag tar hand om snön på marken och Mr H den på taket.



Å, vad jag längtade efter att få en trädgård innan vi bodde i hus. April-september hade jag föreställt mig soliga och molniga dagar påtandes i trädgården och oktober-mars dvala framför brasan. Jag hade helt glömt bort det där vita som kommer från himlen. Har precis ägnat en god stund åt att skotta. Gratis och allsidig motion, förvisso, därmed inte önskad. Nobelpriset till den som uppfinner apparaten som gör att det bara snöar i slalombackar och på gräsmattan - inte på vår uppfart eller våra tak eller häckar.

Så här såg våra äppelträd ut innan vi befriade dem från deras vita ok. Grannen hade då redan tagit tag i våra gemensamma buskar i bakgrunden.









Kommentarer
Postat av: Annette

På med skidorna så kan ni ha backhoppning från taket!! MrH som är från Luleå kanske har praktiserat det i norr. Fint med snön tycker jag.

2010-02-10 @ 12:21:22
Postat av: KD

Vilken bra idé! Jag är usel på skidor så jag byter dem mot en pulka. Visst är det fint med snön. Jag må tycka att snön är jobbig att skotta bort men tycker det är härligt att det blev en riktig vinter. Ljust och fint med snön och skönt att slippa slasket som blir under mildare vintrar.

2010-02-11 @ 08:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback