Hipp, hipp, hurra!

Tusen tack alla ni som varit med och firat min examen och gratulerat IRL och på webben. Ska njuta och smälta det hela lite grann innan delar av det kommer till allmän beskådan.



Under tiden kan jag berätta att lilla farmor fyller 98 år idag. Eftersom hon är lite snurrig efter senaste stroken delar vi upp firandet. Idag firar farbror och faster med henne, igår var det mamma och jag som åkte dit. Och fann en farmor som börjar finna sig till rätta på hemmet. En farmor som var mindre snurrig än de senaste månaderna. Inte är jag säker på att hon var helt med på vilka vi var men att hon kände att vi var bekanta som hon tycker om var uppenbart.



Hon hade glimten i ögat och skojade med oss som förr i tiden, svarade adekvat. När vi berättade att jag tagit min examen sa hon: "Efter alla dessa år. Bravo! Bravo! Bravo!".  När mamma talade om att hon sjalen hon stickat var i en färg som skulle stå fint till det vita håret skojade hon och sa: -"Har jag vitt hår?" och sedan fnittrade hon som bara farmor kan. Då böjde jag mig fram och sa att jag skulle berätta en sak för henne och viskade ( i den mån man nu viskar till någon som har hörapparat):-"Du är rynkig också". -"Är jag rynkig också?",  svarade hon med spelad förvåning och fnittrade ännu mer.


Kommentarer
Postat av: Siv

Ljuvliga go-farmor hänger i. Så roligt att hon verkar finna sig bättre tillrätta på hemmet nu!

2010-01-20 @ 11:32:50
Postat av: Annette

Det kan faktiskt vara lite roligt när di gamle är snurriga. Vilket härligt hår lilla farmorn har.

2010-01-20 @ 18:26:41
Postat av: KD

Visst är håret härligt. Jag har alltid tyckt att hon ser ut som en sagofé med det vita håret och russinansiktet.

Det är skönt att hon funnit sig tillrätta och inte är så orolig.

2010-01-20 @ 18:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback