Kitsch

Glitter är inte min grej. Jag vill ha fånigt enkla saker. Döm om min förvåning när jag inser att jag köpt en sådan här. Möjligen gjorde jag det för att den var så billig att rödlapps-Hulda i mig inte kunde motstå. Mer troligt var det för att Mr H klagar på alla vykort och kort jag sätter på kylskåpet. Jag njuter av att titta på dem om och om igen. WT säger mr H att det är. Nå, nu får han som han vill, korten sitter inte längre i köker utan i hallen. Och bara för att retas hittade jag en lösning som var ännu mer WT, ännu mer kitsch. Jag känner mig lite nöjd. :-)

Ps Så kommer de begärda fotona. Med en del av alla kort jag fick till examen upphängda. Ser faktiskt värre ut på bild än i verkligheten. Men det går inte att komma ifrån, det är kitschigt värre. Men ändå lite mysigt. Mycket Thailandskänsla, ljusen skulle bara vara i olika färger och blinka lite synkroniserat. Jag kanske måste skaffa några klätterväxter till hallen och skapa djungeltema :-)

  


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vill se bild på installationen! :)

Postat av: KD

Återkommer

2010-01-24 @ 14:46:13
Postat av: Marie

Säger nåt liknande som Rain Man (när han fick syn på en prostituerad i Las Vegas): Very sparkling! :)



Me like.

2010-01-24 @ 18:56:34
Postat av: Scylla

Det är nog jag som har smittat dig med mina glitterbasselusker, ho ho!

2010-01-25 @ 18:20:17
URL: http://havstroll.blogspot.com/
Postat av: KD

Det ante mig Scylla :-)

2010-01-25 @ 21:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback