Kulturtant

Vintervädret håller i sig. Både igår och idag vaknade vi till ca -18 grader men mitt på dagen har solen skinit och temperaturen krupit upp till uthärdliga -7. Besten och jag har tagit fina promenader i lilla byn. Lite ledighet och en sol gör toppen för själen och kroppen.





Lite kultur har det också blivit. Byns bibliotekarie har startat bokcirkel. Till Mr H:s stora fasa anmälde jag mig. Han är livrädd att jag ska förvandlas till en kulturtant, en Marimekkokossa. Hursomhaverbyxxan skaver, vad han är rädd för bryr jag mig inte om utan sparkade ner till biblioteket när det kvällades. Vi får väl se vad det blir av det här. Jag är definitivt yngst i cirkeln, typ en generation yngre än de andra. Befarar att smaken är väldigt delad i den här kretsen, dvs min skiljer sig från övrigas. Tiden får utvisa. Cirkelns första bok är av Per Petterson. Hette "Ut och stjäla hästar" eller någonting liknande. Jag lär återkomma i ämnet.

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj, spännande! Keep us posted! :)



(Du kanske måste ha nåt slags bildbevis här varje vecka så att man ser att du inte är iförd endast Marimekko och hemsnidade glasögon? :))

2010-01-12 @ 22:51:14
Postat av: Lotta

Kanske dags för kulturtantsfrissa också?



(Och då undrar man; exakt vad skiljer undersköterskefrisyren från kulturtantsfrisyren?)

Postat av: Annette

Du kommer att bli en häftig Läkare!!:)

Ska du inte skaffa dig näbbstövlar(om du vet hur sådana ser ut) också som du kan ha när du sparkar iväg på dina mysbokmöten:)

2010-01-14 @ 13:36:48
Postat av: KD

Ha! Ha! Näbbstövlar - det har jag inte haft sedan mellanstadiet :-) Det skulle vara fint till Marimekkoklänning, hennafärgat hår och stora bronssmycken ;-)

2010-01-15 @ 08:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback